[ad_1] به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام محمدتقی سبحانی استاد حوزه علمیه قم صبح امروز در مراسم افتتاحیه نخستین همایش ملی معنویت های نوظهور؛ شاخصه ها و نقدها که در سالن همایش های دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد، با تشکر از عوامل و دست اندرکاران این همایش به ارائه مباحثی در […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام محمدتقی سبحانی استاد حوزه علمیه قم صبح امروز در مراسم افتتاحیه نخستین همایش ملی معنویت های نوظهور؛ شاخصه ها و نقدها که در سالن همایش های دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد، با تشکر از عوامل و دست اندرکاران این همایش به ارائه مباحثی در زمینه ضرورت پرداختن به حرکت های فرقه های انحرافی پرداخت.

وی عوامل گرایش مردم به سوی معنویت های نوظهور را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: مشکلاتی که در جامعه وجود دارد اعم از نوع ادبیات یا حوزه های تبلیغ دینی و نوع ارائه مباحث و رویکردها متأسفانه سبب می شود تا معنویت های نوظهور ترویج پیدا کنند.

حجت الاسلام سبحانی بیان کرد: یکی از عوامل گسترش معنویت های نوظهور در جامعه، نوع کژتابی ها و کجروی های موجود در باورها و رفتارهای دینی جامعه ما است.

وی با تأکید بر ضرورت توجه متولیان و مسؤولان به زمینه های گسترش معنویت های نوظهور خاطرنشان کرد: امروز در جامعه ما از بنیان های معرفت دینی تفسیرهایی ارائه می شود که متأسفانه زمینه های گرایش به سوی معنویت های نوظهور را افزایش می دهد و ما باید به این موضوع توجه داشته باشیم.

رییس نخستین همایش «معنویت های نوظهور؛ شاخصه ها و نقدها» با اشاره به اینکه امروز افراد متدین بیشتر در معرض خطر گرایش به سوی معنویت های نوظهور قرار دارند، عنوان کرد: غالب افرادی که به سوی معنویت های نوظهور گرایش پیدا می کنند نسل جوان و خانواده های متدینی هستند که رویکردهای دینی شان با تفسیرهای غلط از دین آمیخته بوده و همین موضوع زمینه پذیرش چنین گرایش هایی را برایشان فراهم آورده است.

وی لزوم فعالیت های علمی پژوهشگران، محققان و اساتید را در عرصه معنویت های نوظهور مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: ما در قطب تعمیق باورهای دینی به دنبال ادامه و امتداد پژوهش ها در زمینه معنویت های نوظهور هستیم و تنها به این همایش ملی بسنده نخواهیم کرد، بلکه در آینده ای نزدیک کارهای بزرگی را در سطوح بین المللی انجام خواهیم داد.

حجت الاسلام سبحانی خاطرنشان کرد: درصدد آن هستیم که با شکل دهی همایش های و پژوهش های علمی و فعالیت در عرصه تقابل با معنویت های نوظهور، زمینه هدایت معنوی و دینی را برای جامعه فراهم کنیم./۸۴۱/پ۲۰۲/ق

[ad_2]