منتخبین مردم قم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز شنبه با صدور بیانیه‌ های جداگانه‌ای ضمن تشکر از اقشار مختلف بر دنبال کردن برنامه‌های خود و پیگیری مطالبات مردم استان تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه در پیام حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری آمده‌است: خداوند منان و قادر متعال را شاکرم که باز هم مانند همیشه، پرتو الطاف کریمانه خویش را بر سر مردم شریف و خداجوی ایران اسلامی گسترانید، تا یکبار دیگر، با درکی عمیق وبصیرتی نافذ و لبیکی مومنانه به ندای رهبر عظیم الشان و حکیم فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی، با مشارکت پر شکوه خویش در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، حماسه ای عظیم بیافرینند و تلاش چند ساله استکبار جهانی و ایادی داخلی و خارجی آنان را، در مأیوس ساختن مردم از دخالت در تعیین سرنوشت خویش ، مهر ابطالی برجسته زنند.

بیانیه حاکیست: به سهم خویش و به عنوان منتخب و خادم کوچک مردم شریف و ولایت مدار استان قم در خانه ملت، از نقش برجسته حضرات مراجع عظام تقلید، «متع الله الاسلام والمسلمین بطول بقاء وجودهم الشریف»، مردم غیور، انقلابی و با شور و شعور استان قم صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم. تلاش شبانه روزی، مستمر و مخلصانه کلیه مسئولین، فعالان و دست اندرکاران خدوم برگزاری انتخابات، اعم از اجرایی، نظارتی و امنیتی، نظامی و انتظامی عزیزان سپاه و بسیج را ارج می‌نهم.

بیانیه ادامه یافته‌است: از رسانه ملی، صدا و سیمای استان قم و همه اصحاب رسانه که از ماه ها پیش با اطلاع رسانی، برنامه‌های بصیرتی و تقابل با هجمه‌های تخریبی و شیطانی غولهای رسانه‌ای دشمن، شور انتخاباتی و زمینه شناخت مردم عزیز از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی را فراهم ساختند، با همه وجود سپاسگزارم. از همه نامزدها و داوطلبان عزیز و ارجمندی که با حضور در عرصه رقابت های انتخاباتی نقش بسیار مهمی را در مشارکت حداکثری رقم زدند کمال تشکر را دارم.

در این بیانیه آمده‌است: برای برادران عزیزم جناب آقای دکتر رئیسی و جناب حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روانبخش نمایندگان محترم منتخب مردم نجیب و ارزش مدار حریم أهل البیت علیهم السلام و مجاورین کریمه اهل البیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، ضمن تبریک کسب اعتماد موکلین معزز و راهیابی به عرصه ای دیگر از خدمتگزاری، آرزوی توفیق روز افزون دارم.

بیانیه حاکیست: اکنون دیگر رقابت های انتخاباتی پایان یافته و این بنده ناچیز خدا، خود را خادم همه ملت عزیز میدانم و امیدوارم که با هماهنگی، همدلی و صمیمیت دو عزیز دیگر منتخب ملت، دست در دست هم، بتوانیم قدردان اعتماد این مردم شریف بوده و در عرصه تقنین و نظارت و کمک به دولت انقلابی و مردمی در حل مشکلات کشوری و استانی، تبعیت از اوامر و منویات امامین انقلاب، حرکت در جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و استمرار راه نورانی شهیدان گرانقدرمان رسالت خطیر و وظایف سنگین خویش را ایفا نماییم.

محمدمنان رئیسی دیگر منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی نوشت: نتایج انتخابات قم اعلام شد و برخی رسانه‌ها، منان رئیسی (به عنوان منتخب دوم مردم شریف استان قم) را به عنوان پدیده این دوره از انتخابات اعلام کردند. این تصویر که پیام ارسالیِ چند ماه قبل حقیر برای یکی از دوستانم بود (مربوط به شروع فرایند انتخابات) را آوردم تا بگویم که پدیده عجیبی در کار نبوده و از همان موقع، به اراده خدا با تمام وجودم باور داشتم و می‌دانم که این اراده‌ خدای متعال بود که یک معلم پابرهنه را بدون آنکه حتی یک ستاد شخصی داشته باشد چنین در افکار عمومی آبرو داد.

پیام ادامه یافته‌است: خدمت عزیزانی که چنین نتیجه‌ای را دور از ذهن می‌دانستند نیز عرض می‌کنم که راز چنین نتیجه‌ای که به حسب ظاهر، بر خلاف تمام معادلات سیاسی بود را در دو موضوع می‌دانم؛ اولا زحمات خالصانه و نیتهای مومنانه دوستانی که بدون هیچ چشم‌داشتی حقیر را شرمنده تلاشهایشان کردند؛ ثانیا عهد خودم با خدای متعال مبنی بر آنکه بیش و پیش از آنکه مبلّغ نام خودم باشم مبلّغ نام او و دین او باشم و گمان می‌کنم که همین ادبار حقیر از اسم خودم، سبب اقبال قلبها به این بنده ناچیز شد. اکنون این منم و بار سنگین مسئولیتی که سنگینی‌اش را بر شانه‌هایم حس می‌کنم و تمنای دعای خیر مومنین و مومنات برای بدرقه راهم.

در پیام تشکر حجت الاسلام و المسلمین قاسم روانبخش نیز آمده‌است: حضور پرشور و گسترده ملت شریف ایران، به ویژه مردم شریف و انقلابی استان قم در انتخابات ۱۱ اسفند، خالق حماسه‌ باشکوه دیگری بود. پیام حاکیست: اینجانب بر خود وظیفه می‌دانم از تک‌تک آحاد ملت ایران و خصوصا مردم انقلابی قم بابت آن حضور و این اعتماد قدردانی کنم. پیام ادامه یافته است: از خداوند متعال می‌خواهم مرا در انجام این وظیفه سنگین که بر دوش من گذاشته‌اید یاری کند. بی‌شک طی کردن این مسیر نیازمند کمک و دعای خیر هم‌استانی‌های عزیز، بویژه خانواده‌ معزز شهدا، مراجع معظم تقلید، طلاب و فضلای گرانقدر است. در این پیام آمده‌ است: امیدوارم با دعای خیر شما عزیزان و رهبری پیامبرگونه حضرت نایب المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف؛ مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، بر این‌ بار سنگین مسئولیت فائق آیم و در پایان این مأموریت مهم، در محضر الهی و شما مردم عزیز سربلند باشم و ان شاالله شاهد پیشرفت و تعالی کشور و استان خود باشیم. گفتنی‌است، نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قم، کهک و جعفر آباد نیمه شب گذشته اعلام شد و بر اساس آن حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری با ۱۴۹ هزار و ۲۸۳ رای، محمدمنان رئیسی با ۱۰۵ هزار و ۱۴۷ رای و حجت الاسلام قاسم روانبخش با کسب ۷۸ هزار و ۵۴۵ رای به عنوان سه نماینده مردم قم به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.