امام جمعه قم گفت: امروز دشمن برای کاهش مشارکت مردم در امر انتخابات پیش رو با سیاه‌نمایی به دنبال شرکت کمرنگ مردم در انتخابات است.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه امروز قم که در مصلی بزرگ قدس قم برگزار شد با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران از اهمیت خاصی برخوردار است و چراغ هدایت ملت و دولت را به دست دارد.

وی ادامه داد: امروز دشمن برای کاهش مشارکت مردم با سیاه‌نمایی به دنبال شرکت کمرنگ مردم در انتخابات هستند.

آیت الله سعیدی با اشاره به این وقایع خونبار غزه گفت: راهبرد رژیم صهیونیستی این است که شهری به نام غزه وجود نداشته باشد و اسرائیل با حمایت کشورهای آمریکا و اروپایی به دنبال ویرانی و کشتار نسل‌ها در این شهر است و اسرائیل تلاش دارد تا مردم غزه را به صحرای سینا بکشاند و در آنجا اسکان یابند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مردم غزه با توکل بر خداوند در برابر رژیم اشغالگر قدس ایستاده‌اند و مسلمانان باید به یاری آنان بشتابند.

خطیب جمعه قم افزود: حضرت زهرا سلام الله علیها، برای دفاع از ولایت هزینه سنگینی پرداخت کردند و در این شرایط به امیرالمومنین علیه السلام نیز دلداری می‌دادند و می‌فرمودند جانم فدای شما.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: بانوان کشور ما امروز در سنگر دفاع از ولایت با رعایت حجاب و عفاف می‌بایست آن حضرت را یاری دهند.

آیت الله سعیدی در ادامه با اشاره به در پیش بودن روز پژوهش گفت: توجه به امر پژوهش، کشور را در رسیدن به پیشرفت‌های بیشتر کمک می‌کند و بزرگداشت این روز دلگرمی برای پژوهشگران است.

وی به روز حمل و نقل نیز اشاره کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس وقتی کالاهای رسیده به بنادر در تهدید حمله دشمنان بود، امام امت کامیون داران را برای تخلیه بارها از بنادر فراخواند و آنان نیز به این دعوت لبیک گفتند و به همین مناسبت ۲۶ آذرماه روز ملی حمل و نقل نام گرفت.

خطیب جمعه قم ادامه داد: ۲۷ آذر ماه روز شهادت دکتر مفتح است که این روز را به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گرفته و از یادگاران امام راحل است و امید است با وحدت این دو نهاد، کشور به رشد و توسعه واقعی دست یابد.