به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، ، حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی در خطبه عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته پس از سفارش نماز گزاران با رعایت کردن تقوا با اشاره به ۱۷ دیماه سالروز اجرای دسیسه انگلیسی کشف حجاب توسط رضاخان در سال ۱۳۱۴ گفت: در […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، ، حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی در خطبه عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته پس از سفارش نماز گزاران با رعایت کردن تقوا با اشاره به ۱۷ دیماه سالروز اجرای دسیسه انگلیسی کشف حجاب توسط رضاخان در سال ۱۳۱۴ گفت: در رابطه با مبحث کشف حجاب به واسطه نوچه بی اختیار انگلیس یعنی رضاخان در سال ۱۳۱۴ ش. تاحالا مطالب بسیاری گفته و نوشته شده هست. نقش بنیادی ۱۹ دی شهر قم در تسریع برتری انقلاب اسلامی خطیب نماز جمعه با اشاره به ۱۹ دی ماه سال ۱۳۵۶ در حوزه علمیه شهر قم گفت: در پی رحلت مشکوک فرزند امام زنده یاد آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی در نجف یک حرکت خودجوش در نوع شهر‌های ایران در پشتیبانی از حضرت امام ره و بر علیه رژیم طاغوت به وجود آمد و مجالس گرامیداشت آن زنده یاد در مساجد شهر‌ها و رهبری روحانیت برگزار شد.  

خطیب نماز جمعه دنبال کرد:این اقدام باعث شد ۱۹ دی ماه حوزه علمیه شهر قم و بازار تعطیل شد و مردم و طلاب به منازل مراجع و شخصیت‌های معروف علمی من جمله مراجع زنده یاد آیت الله العظمی گلپایگانی حرکت کردند.     مسئول مدرسه ها علمیه خوی در بخش دیگر از خطبه دوم با اشاره به حرکت ۱۹ دی ماه سال ۵۶ در رابطه با قیام‌های شیعه در طول تاریخ اشاراتی کردوگفت: به چه سبب استعمارگران غربی و اروپایی این همه از انقلاب اسلامی می‌ترسند و سرانجام بر علیه ارزش‌های انقلابی سمپاشی می‌کنند و رسانه‌ها و ضد انقلاب را مجبور می‌سازند تا این همه بر علیه نظام جمهوری اسلامی و ارکان آن هتاکی کنند.

حجت الاسلام شکوری در ادامه همین بحث گفت:میتوان با قاطعیت تمام و با استدلال و اقامه سبب و برهان اثبات کرد تمامی نهضت‌ها و قیام‌هایی که پس از حماسه عاشورا از ناحیه شیعیان در طول تاریخ به وجود آمده هست همه آن‌ها ریشه دینی و اعتقادی داشته لکن دلیل العلل آن‌ها دین و اعتقاد بوده و سایر علت‌ها در فاز بعدی قرار داشتند.