عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در روایات وجود دارد که تمام اعمال و رفتار انسان در این شب‌ها رقم می‌خورد است.

آیت‌الله حسن ممدوحی در گفت‌وگو با شهر کریمه، اظهار داشت: انسان باید قبل از شب قدر معصیتی انجام نداده باشد و با یک طهارت ظاهری و باطنی خاصی وارد این شب شود تا از فضیلت این شب بهره‌مند شود.
وی با اشاره به اینکه شب‌های قدر از عظمت فراوانی برخوردار است، افزود: در روایات وجود دارد که تمام اعمال و رفتار انسان در این شب‌ها رقم می‌خورد است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان اینکه شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان حضرت علی (ع) به شهادت می‌رسد، عنوان کرد: جهان ظرفیت کوچکی برای امیرالمؤمنین(ع) بود، بنابراین حضرت علی(ع) فردی فاضل بعد از پیامبر اکرم(ص) است.
وی بابیان اینکه در شب قدر به شب‌زنده‌داری، تلاوت قرآن و عبادت توصیه‌های فراوانی شده است خاطرنشان کرد: در شب قدر مقدرات یک سال انسان‌ها، روزی‌ها، عمرها و امور دیگر نیز مشخص می‌شود، همچنین در این شب ملائکه بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان(عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند.
ممدوحی با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) در آخرت از امت خود گلایه‌مند‌ است تصریح کرد: مردم باید مواظب باشند که مبادا یک رهبر از امت خود گلایه داشته باشد گلایه رهبر عادل از مردم سبب گرفتاری‌های سنگینی می‌شود.