[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله علیرضا اعرافی غروب یکشنبه در دیدار سردار میر فیضی فرمانده جدید نیروی انتظامی استان قم که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد، با بیان اینکه قم شهری ممتاز و متفاوت با دیگر شهرهای کشور است، افزود: حدود ۱۰۰ هزار طلبه و روحانی در این شهر مشغول فراگیری […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله علیرضا اعرافی غروب یکشنبه در دیدار سردار میر فیضی فرمانده جدید نیروی انتظامی استان قم که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد، با بیان اینکه قم شهری ممتاز و متفاوت با دیگر شهرهای کشور است، افزود: حدود ۱۰۰ هزار طلبه و روحانی در این شهر مشغول فراگیری علم دینی هستند.

وی با بیان اینکه قم بزرگترین قطب حوزوی جهان اسلام به شمار می‌رود، افزود: بالغ بر ۱۰۰ ملیت جهان در این شهر اقامت دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار استاد و محقق و پژوهشگر حوزوی در قم به فعالیت‌های پژوهشی مشغول هستند، تصریح کرد: قم در انتشار محصولات پژوهشی دومین شهر ایران است.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۲۰۰ رشته علوم انسانی و اسلامی در شهر قم ارائه می‌شود، تصریح کرد: قم دارای هویتی علمی و حوزوی است.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: داشتن تحلیل مناسب از جمعیت با طیف رنگارنگ مهاجرین و مقیم ها در این شهر از اهمیت بالایی برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: توجه به جایگاه رفیع شهر قم در برنامه ریزی ها و کنش آفرینی‌ها وظیفه همگان به ویژه مسئولان و حتی تمام نیروهای اداری را دو چندان می‌کند که باید آن را مورد بررسی قرار دهند.

امام جمعه قم اظهار داشت: نیروی انتظامی در شناخت فرهنگ‌ها باید توجه داشته باشد که این امر نیازمند برنامه ریزی و ارائه چشم اندازهای هدفمند است.

وی تصریح کرد: حوزه در جایگاه علمی و فرهنگی خود هم از بعد مطالبه گری برخوردار است و هم باید نسبت به اوضاع پیرامونی پاسخگو باشد.

آیت الله اعرافی بهره مندی از فناوری‌های نوین مدیریت هوشمند و توجه به دانش‌های هوشمندسازی را بسیار مهم دانست و افزود: نیروی انتظامی در زمینه مدیریت هوشمند کار سنگین و چند ضلعی را برعهده دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، نیروی انتظامی را مظهر اقتدار کشور دانست و تصریح کرد: این نیرو باید اقتدار خود را در قالب نرم و بدون تنش نشان دهد که مسئولیت فعالیت در این عرصه را سنگین و پیچیده‌تر می‌کند.

وی توجه به بحث‌های امنیت اخلاقی در قم را بسیار مهم دانست و افزود: انتظار می‌رود نماد و ظهور بیرونی قم نماد اسلامی و اخلاقی باشد.

آیت الله اعرافی ادامه داد: باید با توجه به همه جوانب درجه سلامت اجتماعی را روز به روز ارتقا داد که نیازمند قاطعیت و هوشمندی عمل در فعالیت‌های فرهنگی است.

[ad_2]