[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح پروژه کف سازی محور تاریخی فرهنگی بازار کهنه و بهره برداری و کلنگ زنی همزمان عملیات بهسازی محورهای بازار کفاشان، بازار نو، فاز اول شاه حمزه و فاز اول محور عشقلی، با تبریک مجدد روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و گرامیداشت […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح پروژه کف سازی محور تاریخی فرهنگی بازار کهنه و بهره برداری و کلنگ زنی همزمان عملیات بهسازی محورهای بازار کفاشان، بازار نو، فاز اول شاه حمزه و فاز اول محور عشقلی، با تبریک مجدد روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و گرامیداشت شهدای شهرداری‌ها گفت: تشکر ویژه ما از پیشکسوتان و خادمان شهری است که با زحمات خودشان چراغ راه تمام خدمتگزاران نظام صدیق جمهوری اسلامی ایران هستند.

استاندار قم با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی طرح‌ها در محور تاریخی و فرهنگی قم، افزود: اجرای این پروژه‌ها در جهان شهر تشیع معنا و مفهوم دیگری دارد.

وی تصریح کرد: در مورد طرح‌های جامع شهری نیازمند مورد توجه قرار دادن تمام جوانب و بهره‌گیری از رویکرد تلفیقی در تمام برنامه‌ها و اقدامات هستیم. اگر در الگوهای معماری آسیب‌شناسی دقیق داشته باشیم به این نتیجه می‌رسیم که تاکنون به یک دیدگاه جامع نرسیده و نیاز است آن را دنبال کرده و بیشتر به این موضوع پرداخته شود.

بهرام سرمست با تأکید بر اینکه در ارتباط با فعالیت‌های فرهنگی و تاریخی در قم، محوریت حرم مطهر به‌عنوان نگین شهر مقدس قم باید موردتوجه قرار گیرد، گفت: باید در کنار رعایت مصالح و منافع شهروندان، حرم مطهر به‌عنوان نگینی در تمام فعالیت‌های عمرانی و طرح‌های مطالعاتی موردتوجه قرار گیرد.

وی با قدردانی از تلاش مدیریت شهری قم در اجرای پروژه‌های اطراف حرم مطهر شامل پیاده راه‌سازی و ساماندهی اطراف حرم، افزود: این‌ها پروژه‌های ماندگار است و نباید به‌طور صرف نگاه اقتصادی به این موضوع داشته باشیم، بلکه باید نگاه فرهنگی به این موضوع داشت.

بهرام سرمست در ادامه تصریح کرد: در بافت تاریخی قم و اطراف حرم مطهر خانه‌ها، گذرگاه، سراها و حمام‌هایی داریم که همگی به مثابه هویت، اصالت و ارزش برای فرهنگ شهر محسوب می‌شوند که باید حفظ، بازآفرینی، برجسته‌سازی و شناسانده شوند.

استاندار قم در مورد طرح ۳۱۵ هکتاری بافت تاریخی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) نیز گفت: این طرح به منظور حفظ و صیانت این شهر مصوب شده و باید بازنگری در این طرح و این مصوبه انجام و میراث فرهنگی نیز این مهم را دنبال کند. البته شهرداری و منتخبان جدید شورای اسلامی شهر نیز باید این مهم را به‌عنوان یک اولویت دنبال کنند تا همزمان حفظ اصالت و هویت تاریخی فرهنگی شهر را داشته باشیم.

[ad_2]