[ad_1] به گزارش خبرگزاری شهرکریمه، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در دیدار با آیت‌الله سعیدی اظهار کرد: هر سال دهه‌ای به عنوان گرامیداشت وقف در تقویم وجود دارد، فرصتی برای توجه بیشتر مسئولان اجرایی کشور به این مسئله مهم و اطلاع‌رسانی گسترد‌ه‌تر نسبت به وقف در سطح جامعه. وی افزود: استفاده از نقطه نظرات بزرگان […]

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری شهرکریمه، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در دیدار با آیت‌الله سعیدی اظهار کرد: هر سال دهه‌ای به عنوان گرامیداشت وقف در تقویم وجود دارد، فرصتی برای توجه بیشتر مسئولان اجرایی کشور به این مسئله مهم و اطلاع‌رسانی گسترد‌ه‌تر نسبت به وقف در سطح جامعه.

وی افزود: استفاده از نقطه نظرات بزرگان و اساتید حوزوی در زمینه وقف، یکی از برنامه‌هایی است که اداره کل اوقاف قم در این دهه پیگیر آن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه مجموعه اوقاف قم در طول سالیان گذشته و به واسطه فعالیت مدیران و کارکنان، شرایط خوبی دارد گفت: با این وجود کارهای بر زمین مانده‌ای هم وجود دارد که باید با اتکا به تلاش و جدیت بیشتر، در راستای رفع مشکلات و انجام امور گام برداریم زیرا توقعات از اوقاف قم هم فراوان است.

وی ادامه داد: انسجام داخلی مجموعه اوقاف میان نیروهای متعهد موجود، بزرگ‌ترین پشتوانه ما برای ادامه این مسیر با سرعت و شتاب بیشتر است.

اسکندری با بیان اینکه نیت بسیاری از موقوفات مربوط به نیازهای گذشته است گفت: امروز با تحولات چشمگیر فرهنگی و اجتماعی، نیازهای جدیدی به وجود آمده بنابراین شناسایی این نیازها و معرفی آنها به خیرین و نیکوکاران، در اولویت قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد: در شرایط کنونی در حوزه توسعه فناوری، اداره حوزه‌های علمیه و گسترش اقتصاد دانش‌بنیان، اولویت‌های بسیاری وجود دارد و لازم است با روش‌های گوناگون، وقف را به این سمت و سو سوق دهیم.

وی با بیان اینکه در زمینه استقلال حوزه‌های علمیه و با وجود تاکید امام و رهبری و مراجع عظام تقلید، باید به مسئله وقف توجه بیشتری شود گفت: واقفان باید به این موضوع عنایت بیشتری داشته باشند، بسیاری از موقوفات مربوط به حوزه‌های علمیه در دوران رژیم پهلوی ضایع شده‌اند و از حالت وقف در آمده‌اند بنابراین باید به این مسئله توجه شود.

اسکندری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترویج وقف به منظور توسعه اقتصاد دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: برای پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری و همچنین گسترش امور پژوهشی و دانشگاهی، می‌توان از ظرفیت وقف به خوبی استفاده کرد./۹۹۸/ج

[ad_2]