نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت عنوان کرد: توصیه‌های مقام معظم رهبری به معنویت و اخلاق، عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن در بیانیه گام دوم وحدت بخش و انسجام آفرین بین مذاهب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب صبح امروز در همایش «بقیع؛ پیوند دهنده مذاهب اسلامی» که به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (علیهم‌السلام) برگزار شد، گفت: یاد بقیع و ائمه مدفون در آن باید زنده بماند و از اذهان دور نشود تا روزی ان شا الله بارگاهی در آنجا احداث شود که آرزویی برای جهان اسلام است.

 

وی ادامه داد: محورهای دین اسلام به گونه‌ای است که تمامی آنها انسجام بخش هستند و که نمیتوان در ظرفی غیر از همبستگی انجامشان داد؛ آموزه‌های دینی مهر تایید این همبستگی و وحدت بین مذاهب اسلامی است.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام کانون وحدت بین مسلمانان است و همواره تاکید بر همبستگی بین مسلمانان داشتند.

 

وی با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری اظهار کرد: توصیه‌های رهبری به معنویت و اخلاق، عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن در این بیانیه وحدت بخش و انسجام آفرین بین مذاهب اسلامی است.

 

نواب قبرستان بقیع را از محوری‌ترین اماکن برای همگرایی و وحدت بین همه مذاهب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: در هیچ‌جا چلچراغی پرفروغ و پرنور به اندازه این مکان مقدس پیدا نمی‌شود که اصحاب پیامبر اکرم (ص) در آن مدفون هستند.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مجتبی امیرفرزانه