[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، محمدرضا قدیر ظهر سه‌شنبه در نشست با مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور که با موضوع همکاری حوزه‌های علمیه در خدمت رسانی برای مقابله با ویروس کرونا با وزارت بهداشت، در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، بیان کرد: در شرایط بسیار حساسی قرار داریم که راه برون رفت از این […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، محمدرضا قدیر ظهر سه‌شنبه در نشست با مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور که با موضوع همکاری حوزه‌های علمیه در خدمت رسانی برای مقابله با ویروس کرونا با وزارت بهداشت، در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، بیان کرد: در شرایط بسیار حساسی قرار داریم که راه برون رفت از این شرایط و ایپدمی خطرناک، همدلی و وفاق همه نهادها، حوزه و مردم است.

وی اظهار داشت: باید برای کنترل بیماری ویروس کرونا اقداماتی لازم انجام گیرد که از جمله آن قطع زنجیره ویروس با ماندن در خانه و رعایت مسائل بهداشتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: با توجه به شرایط فعلی و به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت بهداشت امری بسیار ضروری و مهم است و بستن درب‌های حرم نیز به همین منظور صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه هفته اول فروردین می‌تواند پیک این ویروس باشد، افزود: باید به مردم هشدارهای لازم ارائه شود تا مردم در خانه بمانند.

قدیر با اشاره به ضرورت توجه به خود اظهاری سلامت، تصریح کرد: همه مردم لازم است در طرح بسیج خود اظهاری سلامت شرکت و اطلاعات جسمی خود را در سایت سلامت ثبت کنند.

وی تصریح کرد: طلاب نیز با حضور در سایت خود اظهاری سلامت، اقدام به درج اطلاعات جسمی کنند و مردم را نیز تشویق به این عمل سازند تا هر چه زودتر شاهد رفع این بیماری شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: امروز یکی از چالش‌های جدی ما بر هم زدن اذهان عمومی توسط فضای مجازی است که باید جلوی این اقدام گرفته شود.

وی ضمن تقدیر از همکاری مراجع تقلید و علما در بستن درب‌های حرم مطهر و موضع‌گیری به موقع در برابر هک حرمت برخی افراد، افزود: با وجود اینکه نیمه شعبان هر ساله شهر قم میزبان حضور میلیون‌ها زائر است اما با مدیریت باید مانع تبدیل آن به فاجعه انسانی شویم.

قدیر بیان کرد: در این برهه حساس جامعه پزشکی بیش از گذشته نیازمند همیاری و همکاری معنوی و حضور فعال طلاب در عرصه جهاد سلامت در بیمارستان‌ها است.

[ad_2]