[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی ظهر یکشنبه طی سخنرانی در حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه حضرت عباس (ع) در واقعه کربلا با تمام وجود شعار «انی احامی ابداً عن دینی» را بر زبان جاری ساختند، افزود: انسان اگر بخواهد همانند حضرت عباس (ع) یک حمایت حقیقی از دین داشته باشد […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی ظهر یکشنبه طی سخنرانی در حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه حضرت عباس (ع) در واقعه کربلا با تمام وجود شعار «انی احامی ابداً عن دینی» را بر زبان جاری ساختند، افزود: انسان اگر بخواهد همانند حضرت عباس (ع) یک حمایت حقیقی از دین داشته باشد باید شرایطی را ایجاد کند تا این حمایت یک حمایت واقعی محسوب شود.

وی حمایت از دین را متشکل از باورها و اعمال دانست و افزود: نخستین شرط حمایت از دین این است که باید نسبت به دین شناخت و فهم حقیقی وجود داشته باشد چراکه ستون دین فهم دین است و عدم شناخت درست از آن انسان را مقابل امام معصوم قرار می‌دهد.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: متأسفانه دولت خبیث امارات با اسرائیل رابطه برقرار می‌کنند و مفتی اعظم و عالم بزرگ امارات می‌گوید این رابطه اشکال دینی ندارد چون این عالم به‌ظاهر دین‌شناس تمام اعمال حاکم امارات را منطبق با دین می‌داند و اگر دین به درستی شناخته نشود یزید و معاویه و آل سعود و غیره مظهر دین می‌شوند.

وی یکی دیگر از شاخصه‌های حمایت از دین را جهاد دانست و افزود: طبق روایت اگر برای دین جهاد صورت نگیرد از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه حضرت عباس (ع) به معنای واقعی کلمه در راه حمایت از دین جهاد کردند، تصریح کرد: خطبه ۲۷ نهج‌البلاغه که به خطبه جهاد معروف است، دارای مضامین عالی در خصوص جهاد می‌باشد که نشان‌دهنده اهمیت جهاد در راه دین است.

وی یکی دیگر از شاخصه‌های حمایت از دین را ورع و خویشتن‌داری برابر معاصی و محرمات دانست و افزود: هر انسانی باید در حیطه کاری خود قدرت کنترل گناه را داشته باشد و از اختلاس، کم‌فروشی، ابتذال در فضای مجازی، نگاه به نامحرم و غیره دوری کند.

استاد درس اخلاق، تسلیم بودن برابر اوامر الهی و رسول خدا و اهل‌بیت (ع) را از دیگر شاخصه‌های حمایت از دین دانست و اظهار داشت: حضرت عباس (ع) به مصداق عمل به آیه اطاعت از خدا و رسول خدا و اولی الامر بود.

وی دوستی و دشمنی و حب و بغض الهی نسبت به دوستان و دشمنان دین را یکی دیگر از شاخصه‌های حمایت از دین عنوان کرد و افزود: تا زمانی که انسان به تولی و تبری دست نیابد نمی‌تواند از دین حمایت حقیقی کند.

حجت الاسلام رفیعی التزام عملی به دین را از دیگر شاخصه‌های حمایت حقیقی از دین دانست.

[ad_2]