انجمن حمایت از زندانیان استان قم، با استفتاء از مراجع عظام تقلید، مجوز لازم را برای صرف وجوه شرعی زکات، خمس(سهم سادات، سهم امام) و فطریه برای آزادی زندانیان نیازمند و کمک به خانواده‌های آنان دریافت نموده است.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، انجمن حمایت از زندانیان استان قم، طبق اطلاع روابط عمومی دادگستری این استان با استفتاء از مراجع عظام تقلید، مجوز لازم را برای صرف وجوه شرعی زکات، خمس(سهم سادات، سهم امام) و فطریه برای آزادی زندانیان نیازمند و کمک به خانواده‌های آنان دریافت کرده است.

 

حضرت آیت الله العظمی سیستانی (دام ظله العالی) :

مجازید جهت تأمین نیازهای خانواده‌های مستحق از زکات فطره و صدقات استفاده و ثلث سهمین مبارکین را در موارد مذکور مصرف نمایید.

 

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (قدس سره) :

مؤمنین مجاز هستند از بابت سهم مبارک امام علیه‌السلام تا ثلث آن را بپردازند و سهم سادات کرام را هم به سادات مستحق پرداخت نمایند. خداوند متعال توفیق و برکت عطا فرماید.

 

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (دام ظله العالی) :

کسانی که بخواهند خمس را بپردازند ، می‌توانند یک سوم وجوهات شرعیه خود را با رعایت احتیاط ، در مصارف مذکور هزینه کنند و باقیمانده را جهت اقامه حوزه‌های علمیه و تبلیغ در مناطق محروم ارسال فرمایید. همیشه موفق باشید.

 

حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی (قدس سره) :

مؤمنین مجاز هستند از زکوات و تبرعات و صدقات در این امر خیر استفاده کنند و همچنین از سهم مبارک حضرت امام علیه السلام تا ثلث سهم به این امر اختصاص دهند.

 

حضرت آیت الله العظمی گرامی (دام ظله العالی) :

مؤمنین مجاز هستند از زکات مال و فطره و صدقه و از سهمین مبارکین تا سقف ۳/۱ (یک سوم) بدهی خویش را به این امر اختصاص دهند و نیز از ثلث مال متوفی اگر مصرف دیگری معین نشده باشد یا اضافه مانده باشد ، در این امر صرف کنند. آجرکم الله تعالی

 

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی (دام ظله العالی) :

در صورتی که صاحب وجه به دفتر وجوهات مراجعه کند و تمایل کمک به آزادی زندانیان را داشته باشد یک سوم مجاز می باشد در این راه مصرف نموده و دو سوم دیگر را تحویل دفتر داده و قبض کل را دریافت نماید.

 

مؤمنان و متدینان ایران اسلامی می‌توانند وجوه شرعی و کمک‌های نقدی خود را برای آزادی زندانیان نیازمند و حمایت از خانواده‌های آنها طبق نظر شرعی مراجع تقلید به شماره حساب ۱۳۹۷۰۵۵۰۵۷ بانک ملت، شماره حساب ۰۱۰۶۶۴۲۱۵۹۰۰۲ بانک ملی، شماره کارت ۵۰۲۹۳۸۷۰۱۱۱۱۱۱۱۶ بانک دی و یا شماره شبا بانک دی ۷۸۰۶۶۰۰۰۰۰۰۰۱۰۵۷۶۳۴۵۲۰۰۷ IR نزد بانک دی واریز نمایند.

 

شماره‌های تماس با انجمن حمایت از زندانیان استان قم: ۳۷۷۱۳۲۷۷ -۳۷۷۰۷۴۷۷ -۰۹۱۲۱۵۲۳۳۴۸

 

انتهای پیام/