[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز چهارشنبه در مراسم رونمایی از نمایشگاه دائمی و مصور «آئینه انقلاب» که در بیت امام خمینی (ره) در قم برگزار شد، اظهار کرد: این بیت خاطرات فراوانی با خود به همراه دارد. وی با بیان اینکه بیت امام خمینی (ره) یادآور جهادها و مبارزات […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز چهارشنبه در مراسم رونمایی از نمایشگاه دائمی و مصور «آئینه انقلاب» که در بیت امام خمینی (ره) در قم برگزار شد، اظهار کرد: این بیت خاطرات فراوانی با خود به همراه دارد.

وی با بیان اینکه بیت امام خمینی (ره) یادآور جهادها و مبارزات است، گفت: این بیت ناگفته‌هایی از انقلاب و امام انقلاب دارد که اگر زبان داشت می‌توانست آن‌ها را بازگو نماید.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: تبیین فکری و جهادی بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی با بیان ارادت ملت‌های دیگر به امام خمینی (ره) گفت: همه روزه مردمی از دیگر کشورها از این مکان بازدید می‌کنند چرا که دوستدار امام راحل و انقلاب هستند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه رهبر کبیر انقلاب از شخصیت‌های نادر زمان خود بودند، ابراز کرد: گرچه مسئولان این بیت در هنگام بازدید زائران از اقصی نقاط دنیا توضیحاتی از انقلاب و مجاهدت‌های امام راحل را برایشان بازگو می‌کنند اما این توضیحات مختصر کافی نیست و آن‌ها مشتاق هستند تا بیشتر در این زمینه بدانند.

وی بیان کرد: در نمایشگاه دائمی و مصور «آئینه انقلاب» تمام تاریخ انقلاب تا زمانی که امام (ره) رحلت فرموده‌اند و حتی چندی پس از آنکه آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری انقلاب رسیدند برای زائران نمایش داده می‌شود.

امام جمعه قم گفت: امام راحل در برابر طاغوتیان و دشمنان عصر خود با قامتی استوار ایستاد و در ۸ سال جنگی تحمیلی نیز عقب ننشست و همواره استقامت ورزید تا انقلاب به پیروزی برسد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه امام راحل چهره شناخته شده قرن هستند که توانست انقلاب را پیروز گرداند، افزود: انقلاب نه فقط در جنگ سخت بلکه در جنگ نرم و جنگ افکار به پیروزی خواهد رسید.

جوانان باید خط امام را در رهبری دنبال کنند

وی با بیان اینکه یک فرد در صورتی پیشوا می‌شود که یک سری ساز و کارهایی را در خود ایجاد کرده باشد، گفت: امام راحل این چنین بودند و اوج توکل به خدا را در جریان پیروزی انقلاب نشان دادند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: دشمن آن زمان تصور می‌کرد که اگر امام راحل را به کشور دور تبعید کند منزوی خواهد شد در حالی که این چنین نبود و نوری که جلوه‌ای از خداوند داشته باشد خاموش نمی‌شود.

وی با بیان اینکه امروز تجلی استقامت و استکبارستیزی امام (ره) در مقام معظم رهبری وجود دارد و دیده می‌شود، گفت: جوانان باید انقلاب را بهتر بشناسند و خط امام را در رهبری دنبال کنند.

[ad_2]