معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: در ماه‌های اخیر شاهد افزایش معنا دار جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش مرغ گوشتی مستقر در قم نسبت به اسفندماه سال گذشته هستیم، به نحوی که میزان جوجه ریزی در این واحدها تنها در مردادماه سال‌جاری به ۹۰۵ هزار و ۶۱۰ قطعه رسیده‌است.

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه،منصور دیان اردستانی روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تلاش تولیدکنندگان صنعت طیور استان در راستای تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم، در ماه‌های اخیر شاهد افزایش معنا دار جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش مرغ گوشتی مستقر در قم نسبت به اسفندماه سال گذشته هستیم، به نحوی که میزان جوجه ریزی در این واحدها تنها در مردادماه سال‌جاری به ۹۰۵ هزار و ۶۱۰ قطعه رسیده‌است.

وی افزود: تامین و تدارک گوشت مرغ مورد نیاز مردم قم همواره یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان است و در همین ارتباط با همراهی خوب بهره‌برداران این بخش زمینه افزایش جوجه‌ریزی در واحدهای پروش مرغ گوشتی فراهم شد و این موضوع نقش مهمی در بالابردن سطح عرضه گوشت مرغ در ماه‌های پیش‌رو خواهد داشت.

اردستانی ادامه داد: در سال‌های اخیر با اقدام‌های صورت گرفته برای ارتقا سطح استانداردهای فنی و افزایش بهره‌وری در واحدهای پرورش مرغ گوشتی مستقر در قم، علاوه بر تلاش برای بالا بردن توان عرضه گوشت مرغ و تامین نیاز بازار استان در این بخش، ارتقا سطح کیفیت این محصول نیز مورد توجه بوده‌است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد: تعداد ۲۷۷ واحد مرغداری گوشتی دارای پروانه بهره‌برداری صنعتی به ظرفیت پنج‌میلیون و ۱۱۱ هزار و ۷۳۰ قطعه در استان موجود است.

وی اشاره کرد: تعداد ۲۳ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت ۹۲۳ هزار و ۲۷۰ قطعه نیز در قم دارای پروانه تاسیس می‌باشد که نشان دهنده ظرفیت‌های بالای این استان در زمینه تولید گوشت مرغ است.

اردستانی گفت: در مجموع سال گذشته ۲۴ هزار و ۲۳۸ تُن گوشت مرغ در واحدهای مرغداری استان قم تولید و به بازار مصرف عرضه شد که با برنامه‌ریزی انجام شده این میزان در سال جاری روند افزایشی نیز خواهد داشت.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان قم در پایان عنوان کرد: قم از جمله استان‌های برتر کشور ازنظر تراکم مرغداری‌های فعال است؛ این استان رشد قابل‌توجهی در صنعت طیور دارد و به‌طور میانگین هشت درصد نیاز تخم‌مرغ و سه درصد نیاز مرغ گوشتی کشور را تامین می‌کند.

انتهای پیام/