به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، دهه سوم ماه صفر در شهر قم به سبب مناسبت‌ها و ایام سوگواری رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) حال و هوایی ویژه‌ای داشته و شهر مقدس شهر قم یکپارچه در عزا و ماتم فرورفته هست. حرم […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، دهه سوم ماه صفر در شهر قم به سبب مناسبت‌ها و ایام سوگواری رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) حال و هوایی ویژه‌ای داشته و شهر مقدس شهر قم یکپارچه در عزا و ماتم فرورفته هست.

حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران، امامزادگان، مساجد، تکایا، هیئات مذهبی و آحاد متفاوت مردم شهر قم برای برپایی مراسم سوگواری ایام ۲۸ صفر شاهد حضور متراکم و پرشور عزاداران هست.

محورها و معابر ورودی به استان شهر قم شاهد حضور هزاران زیارت کننده بوده و ترافیک نیمه روانی در محورهای ورودی شهر قم در جریان هست، زیرساخت‌های لازم برای عزاداری و سوگواری عزاداران به‌ویژه در حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران فراهم‌شده هست.

دسته‌های عزاداری و اقشار متفاوت مردم از ساعت‌های خستین صبح امروز با برپایی مراسم عزاداری خود را به حرم مطهر و میدان آستانه رسانده‌اند، هرلحظه بر خیل شگرف زوار و عزاداران در  اطراف حرم مطهر افزوده می‌شود.

حرکت دسته عزای نیروهای مسلح شهر قم به سمت حرم مطهر

در مراسم دسته عزاداری نیروهای مسلح استان شهر قم تمام رده‌های نظامی اعم از ارتش، نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و دیگر رده‌های نظامی و انتظامی حاضر می باشند، دسته عزاداری نیروهای مسلح استان از ساعت ۸ و نیم صبح امروز از مسجد مقدس امام حسن عسکری(ع) شروع و رده‌های متفاوت نیروهای مسلح بانظم و شکوه کم‌نظیری خود را به حرم مطهر رسانده و مشغول عزاداری و مرثیه‌خوانی می باشند.

علاوه بر این مراسم باشکوه دسته عزای خادمان کریمه اهل‌بیت(س) از برنامه‌های مخصوص شهر مقدس شهر قم همزمان با شهادت امام رضا(ع) به‌رسم سال‌های گذشته سال کنونی نیز با شور و حال ویژه‌ای برگزار می‌شود.

خادمان حرم مطهر فاطمه معصومه(س) حرکت خود را از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه روز پنج‌شنبه از مسجد مقدس امام حسن عسکری(س) شروع و بعد از برپایی مراسم عزاداری و سوگواری در معابر ورودی حرم مطهر به اقامه عزا در صحن‌های حرم کریمه اهل‌بیت(س) خواهند پرداخت.

علاوه بر صحن‌های متفاوت حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران نیز امروز مملوء از عزاداران بوده و مراسم متفاوت سوگواری دهه انتهایی ماه صفر از روزهای گذشته در این مکان مقدس برپاشده و ادامه دارد.