خطیب جمعه قم بیان داشت: حجاب علاوه بر شاخص جامعه اسلامی، شاخص یک جامعه سالم نیز می‌باشد و اسلام مدعی یک جامعه سالم است و پوشش اسلامی زنان و مردان در راستای ایجاد جامعه سالم است.

به گزارش شهرکریمه آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس برگزار شد با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: سخنرانان مداحان باید سیره آن حضرت را متناسب با زمان امروز به مخاطبان ارائه کنند هرچند که ما نمی‌توانیم عظمت امام صادق (ع) را تصور کنیم چرا که ذهن ما کوچک‌تر از درک شخصیت عظیم آنان است اما باید در این زمینه تلاش کنیم.

آیت الله سعیدی با تبریک در پیش بودن میلاد حضرت معصومه (س) گفت: آن حضرت الگوی برجسته ای برای دختران است و امام رضا (ع) ایشان را معصومه یاد کردند و امام صادق (ع) نیز از آن حضرت به عنوان کریمه اهل بیت نام برده اند.

امام جمعه قم بیان داشت: دهه کرامت از میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) می‌باشد که در این میان از شخصیت احمد بن موسی نیز تجلیل می‌شود.

وی افزود: روز جهانی هلال احمر را به تلاشگران عرصه ایثار و فداکاری تبریک می‌گوئیم و هلال احمر سازمانی است که ارزشهای انسانی را دنبال می‌کند و عملکرد آنان فارغ از مرزهای سیاسی و جغرافیایی است.

آیت الله سعیدی ابراز داشت: نمونه‌ای از اقدامات برون‌مرزی جمعیت هلال احمر را در زلزله ترکیه دیدیم.

وی همچنین با اشاره به سالروز تشکیل بسیج سازندگی ابراز داشت این نهاد در راستای محرومیت زدایی و از بین بردن فقر در جامعه بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب ایجاد شده است.

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (ع) ابراز داشت: از زمان تأسیس بسیج سازندگی این نهاد در راستای ارائه خدمات به مناطق محروم تمام تلاش خود را به کار بسته است که از این ایثارگری‌ها قدردانی می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع حجاب و عفاف بیان داشت: در موضوع حجاب و عفاف باید به مواردی دقت داشت و رعایت پوشش اسلامی یک اصل شرعی مسلم بوده که در آیات و روایات به آن اشاره شده و در ادیان الهی نیز این موضوع وجود دارد.

خطیب جمعه قم بیان داشت: حجاب علاوه بر شاخص جامعه اسلامی، شاخص یک جامعه سالم نیز می‌باشد و اسلام مدعی یک جامعه سالم است و پوشش اسلامی زنان و مردان در راستای ایجاد جامعه سالم است.

وی افزود: جوامع غربی از پوشش اسلامی در دانشگاه و مدارس جلوگیری می‌کنند و در روزهای اخیر شاهد بودیم که در یکی از کشورهای غربی پلیس برای جدا کردن فرزند از خانواده به دلیل آنکه به مباحث همجنس بازی بی‌توجه بودند اقدام کردند تا تعلیمات خود را بیاموزند و باید توجه داشته باشیم که هدف دشمنان از برچیدن حجاب و عفاف دور کردن از ارزش‌های اسلامی است.

امام جمعه قم بیان داشت: در جوامع غربی زنان به دلیل پوشش اسلامی مورد تهدید قرار می‌گیرند.

آیت الله سعیدی افزود: جوان سبزواری در حمایت از دختران در برابر اشرار تا پای جان ایستاد و این نشان دهنده غیرتمندی ملت ایران است.

امام جمعه قم ابراز داشت: خانواده سالم و امن در حقیقت به فرموده رهبر معظم انقلاب سلول بنیادی جامعه اسلامی را تشکیل می‌دهد و خانواده‌ها می‌بایست مبلغ اصلی عرصه حجاب وعفاف باشند و باید به فرزندان خود در زمینه پوشش اسلامی راهنمایی دهند.

تولید حرم حضرت معصومه (س) ابراز داشت: متأسفانه فضای مجازی آسیب‌هایی برای کشور به دنبال داشته است و دشمنان به خصوص صهیونیست‌ها از این فضا برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند تا جامعه از ارزش‌های دینی و اسلامی جدا شوند.

سعیدی عنوان داشت: اهل کتاب می‌خواهند مؤمنین را به سمت کفر بکشانند و انگیزه دشمنان از موضع گیری در برابر حجاب و عفاف نیز همین موضوع است که به فضل خداوند آرزوی خود را به گور خواهند برد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه شهر مقدس قم عنوان داشت: نگاه مسئولان از نظر فکری و حرکت آنان در این عرصه باید با اهداف نظام اسلامی هماهنگ باشد و هیج مسئولی حق ندارد از جایگاه مسئولیت خود در خصوص امر به معروف و نهی از منکر و موضوع حجاب و عفاف مطلبی خلاف سیاست‌های نظام اسلامی بیان کند.

آیت الله سعیدی تاکید کرد: باید در موضوع حجاب و عفاف کار تبلیغی کرد و از سوی دیگر با هنجارشکنان نیز باید برخورد قانونی صورت گیرد.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: برخورد قاطعانه با هنجارشکنان بسترساز کار فرهنگی و آگاهی بخشی در این عرصه است.

امام جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به جنایات جدید رژیم اشغالگر قدس ابراز داشت: در حملات هوایی اشغالگران به غزه شماری از فلسطینیان به شهادت رسیدند و بخشی دیگر مجروح شدند و جبهه مقاومت اسلامی نیز با پرتاب صدها موشک پاسخ جنایات آنان را دادند.

آیت الله سعیدی افزود: صهیونیست‌ها و مشرکان سرسخت‌ترین مردم در مقابله با مسلمین هستند و باید مقاومت فلسطین تا پیروزی نهایی ادامه یابد و با جنایتکاران صهیونیستی برخورد صورت گیرد.