[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد با تبریک آغاز ماه مبارک رجب و میلاد امام محمد باقر (ع) اظهار داشت: ماه رجب آغاز یک سیر و سلوک اخلاقی است و این ماه در حقیقت شروع یک زندگی […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد با تبریک آغاز ماه مبارک رجب و میلاد امام محمد باقر (ع) اظهار داشت: ماه رجب آغاز یک سیر و سلوک اخلاقی است و این ماه در حقیقت شروع یک زندگی معنوی و ایمانی است.

وی افزود: از روز اول ماه رجب بزرگان و علما برنامه جدیدی را شروع می‌کردند که یکی از مهمترین برنامه‌ها دعا و ذکر استغفار است که موجب ایجاد تحول روحی در انسان می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: باید از فرصت ماه رجب حداکثر بهره برداری را انجام داد چرا که ممکن است دیگر این فرصت برای انسان فراهم نشود.

وی عنوان کرد: در ماه مبارک رجب برنامه اعتکاف داریم که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر آن تأکید کردند که امیدواریم امسال نیز شاهد حضور گسترده جوانان در این مراسم معنوی باشیم.

آیت الله اعرافی در ادامه با بیان اینکه یکی از چالش‌های کشور و همچنین شهر قم کاهش فضای سبز و از بین رفتن منابع طبیعی است افزود: مردم و مسئولین برای جبران این چالش باید اهتمام ویژه داشته باشند و از میان رفتن جنگل‌ها و باغات موجب تخریب زندگی انسان خواهد شد.

وی اضافه کرد: از اقداماتی که در توسعه پارک‌ها و فضای سبز در قم صورت گرفته تقدیر می‌شود و گسترش فضای سبز در قم نیازمند یک برنامه‌ریزی اصولی است.

مردم ضعیف باید حمایت شوند

امام جمعه قم با بیان اینکه در هفته احسان و نیکوکاری قرار داریم، بیان داشت: به دلیل موج گرانی‌ها اقشار ضعیف با مشکلات اقتصادی مواجه هستند که باید تلاش شود مردم ضعیف مورد حمایت قرار گیرند.

وی افزود: مسئولان باید تمام همت خود را در این زمینه به کار بگیرند و با رویکرد انقلابی چشم از بیرون بر دارند برای حل مشکلات کشور تلاش کنند.

آیت الله اعرافی بیان داشت: ۴۰ درصد بودجه کمیته امداد که به ایتام و نیازمندان کمک می‌شود از محل کمک‌های مردمی است که نگاه کمیته امداد بر اساس تکریم است و تلاش می‌کند تا مشارکت مردمی در کمک به مردم را جلب کند و همه باید تلاش کنیم تا مشکلات فقرا و نیازمندان کاهش یابد.

وی با اشاره به پذیرش حوزه‌های علمیه کشور بیان داشت: از جوانان مستعد درخواست می‌شود برای ورود به حوزه‌های علمیه ثبت نام کنند و حوزه‌های علمیه از آن مردم هستند و به حضور جوانان خوش استعداد و علاقمند نیاز داریم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به حضور بشار اسد در ایران گفت: این حضور بسیار پر معنا بود چرا که همه دنیا آمده بودند تا کمر مقاومت اسلامی را در سوریه و عراق بشکنند اما جریان مقاومت ایستادگی از خود نشان داد و کمر آنها را شکست.

وی اظهار داشت: بشار اسد در این سفر تجدید پیمان با ولایت داشت و این تعامل جبهه مقاومت در منطقه می‌بایست ادامه یابد.

[ad_2]