به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از شهر قم، محفل قرآنی و برنامه تجلیل از برگزیدگان بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت شامگاه گذشته، سوم دی‌ماه با حضور جمع پر‌شور دانشجوهای، اساتید، کارکنان و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی شهر قم در سالن شهید یخچالی مجتمع فرهنگی و آموزشی پردیس دانشگاهی این […]

برگزیدگان قرآنی دانشگاه علوم پزشکی شهر قم تجلیل شدندبه گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از شهر قم، محفل قرآنی و برنامه تجلیل از برگزیدگان بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت شامگاه گذشته، سوم دی‌ماه با حضور جمع پر‌شور دانشجوهای، اساتید، کارکنان و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی شهر قم در سالن شهید یخچالی مجتمع فرهنگی و آموزشی پردیس دانشگاهی این دانشگاه برگزار گردید.

در اوائل این مراسم محبی، دبیر این مراسم اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهر قم در بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت رده ۱۲ را ‌میان ۶۰ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی به دست آورد که هشت رده نسبت به دوره قبل، بالا بردن رده را شاهد بود.

در ادامه این مراسم، ابوالفضل ایرانی‌خواه ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهر قم نیز طی سخنانی عنوان نمود: این دانشگاه در عرصه رسالت قرآنی خود عنوان شایسته‌ای اکتساب کرده و امروز در نشست شورای فرهنگی تصمیم گرفتیم تا در آینده میزبان برپایی این مسابقات در فاز سراسری باشیم تا بتوانیم در ترویج فرهنگ قرآنی ایفای نقش بیشتری دارا باشیم.

وی بر ضرورت فعالیت زیادتر دانشجوهای هنرمند در عرصه هنرهای قرآنی تصریح کرد و اضافه کرد: دانشجوهای قمی در حوزه قرآن باید الگویی برای دیگر شهرها باشند و در ترویج الگوهای قرآنی نقش پررنگ‌تری را ایفا کنند.

در ادامه مراسم جت‌الاسلام والمسلمین طاهری، مسئول نمایندگی ولی فقیه دانشگاه علوم پزشکی شهر قم نیز گفته بود: طبق روایات دوران فعلی جامعه بشری به آخرالزمان بسیار نزدیک هست و در این دوران فرصت‌ها و تهدیدهایی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه نماییم.

در انتهاء این مراسم از  برگزیدگان بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت در سه بخش دانشجوهای، اساتید و کارکنان با اهدی  لوح تقدیر و هدایای نقدی با حضور مسئولین دانشگاه تجلیل گردید.

یادآور می‌شود، مجموعاً حدود ۸۵۰ نفر از کارکنان ، اساتید و دانشجوهای دانشگاه علوم پزشکی شهر قم در این رخداد بزرگ قرآنی شرکت کرده بودند که از مجموع ۴۴ رشته متنوع  در شش بخش آوایی، معارف قرآنی و سیر معصومین(ع)، پژوهشی، ادبی، هنری، و فناوری ۱۲۹ نفر حائز رتبه‌های اول تا سوم این دوره از مسابقات گردیدند.

انتهای پیام