مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: همه مجموعه آموزش و پرورش باید خود را امانتدار دانش آموزان عزیز بدانند، ضمن آن که حفظ و حراست از همه اموال مدارس وظیفه ای همگانی است.

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه،

علیرضا رحیمی امروز و در جمع مدیران مدارس استان در مسجد علی بن موسی الرضا (ع) مجتمع آموزشی تربیتی شهید مهدی هندویان، با اشاره به تحصیل حدود ۳۰۵ هزار دانش آموز در استان قم و در سال تحصیلی جدید خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در طی مسیر پیشرفت کشور، به وجود گردنه های بزرگ توجه داده و فرموده اند گذر از این گردنه ها بدون کمک آموزش و پرورش ممکن نیست.

وی افزود: معظم له همچنین بیان فرمودند که برخی همچنان جایگاه و اهمیت آموزش و پرورش را نفهمیده اند که باید به آن ها، این جایگاه و اهمیت فهمانده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم همچنین با بیان این که مدیران، معلمان و دیگر اهالی آموزش و پرورش در سراسر کشور، رقم زننده آینده جامعه و حکومت اسلامی هستند گفت: تردیدی وجود ندارد که مدیران مدارس و همچنین معلمان عزیز نقش بسیار مهمی در این مسیر بر عهده دارند.

رحیمی با اشاره به بندهایی از سند تحول آموزش و پرورش ادامه داد: این سند، تنها یک سند ستادی نیست؛ بلکه لازم است تا همه مدیران مدارس، معلمان محترم و دیگر عوامل به این نسخه کاری توجه لازم را داشته باشند و در تحقق آن بکوشند.

وی با تأکید بر این که صرفا بخشنامه های اداری، سند تحول آموزش و پرورش را محقق نمی کند خطاب به مدیران مدارس استان گفت: ملاک و معیار بین ما و شما، اجرای قانون و توجه به سند تحول است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم همچنین افزود: همه مجموعه آموزش و پرورش باید خود را امانتدار دانش آموزان عزیز بدانند، ضمن آن که حفظ و حراست از همه اموال مدارس وظیفه ای همگانی است.

وی رویکرد اصلی در سال تحصیلی جدید را توجه ویژه به فراگیر شدن فعالیت های تربیتی و پرورشی دانست و از مدیران مدارس استان خواست تا دانش آموزان را در این امر مشارکت دهند.

رحیمی سپس به جایگاه مطلوب استان قم در بین استان های کشور در موضوع آموزش توجه داد و خاطر نشان کرد: رتبه نخست استان قم در رشته علوم و معارف اسلامی، رتبه سوم استان در رشته علوم ریاضی و فنی، رتبه هفتم در رشته علوم انسانی و همچنین رتبه هشتم در رشته علوم تجربی بخشی از رتبه های کسب شده استان در سال تحصیلی گذشته است.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید، نگاه ویژه ای برای رسیدگی به مسائل مدارس دولتی استان خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در پایان سخنان خود با اشاره به ظرفیت تربیتی آموزشی سرشار در  قم و ضرورت بهره گیری از آن، از همه مدیران مدارس استان خواست برنامه ریزی دقیقی برای اجرای برنامه های مفرّح فرهنگی در مدارس با رعایت همه ضوابط داشته باشند.

انتهای پیام/