حجت الاسلام فقیهی گفت: خانواده‌های طلاب غیرایرانی به عنوان سفیران همیشگی و بومی انقلاب اسلامی و مکتب تشیع در سراسر جهان شناخته می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، حجت الاسلام سیدحمید فقیهی مدیر کل امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه سراسر کشور، امروز در نشست خبری چهاردهمین جشنواره قرآن و حدیث خانواده‌های طلاب جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه هدف انقلاب اسلامی بازیابی و تحقق تمدن نوین اسلامی است، اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی بعنوان نرم افزار تمدن اسلامی مطرح است که طلاب الگوها و پیشگامان سبک زندگی اسلامی بعنوان کارشناس دین هستند.

 

وی با بیان اینکه اگر طلاب در خانواده و سبک زندگی خود موفق باشند، زندگی آنها از لحاظ الگو بودن بسیار حائز اهمیت است، افزود: طلاب به عنوان یک گروه مرجع، متفکر و فرهیخته در جامعه زیر ذره‌بین نگاه مردم هستند که از آنها الگوبرداری می‌شود و امکان ارتقا و سرایت این الگو به سایر اقشار جامعه وجود دارد.

 

حجت الاسلام فقیهی با تاکید بر اینکه مخاطبین بخش فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه فقط همسران و فرزندان طلاب است، تصریح کرد: خانواده‌های طلاب غیرایرانی به عنوان سفیران همیشگی و بومی انقلاب اسلامی و مکتب تشیع در سراسر جهان شناخته می‌شوند که از مهم ترین جامعه هدفی هستند که از نظر فرهنگی، مرکز خدمات برای آنها برنامه‌ریزی کرده است.

 

وی ادامه داد: همسر یک طلبه هرچند که طلبه نباشد، می‌تواند مثل حضرت خدیجه (س) که مال و جان و آبروی خودش در راه ترویج دین مبین اسلام فدا کرد، به عنوان یک مبلغه و یار فرهنگی در کنار طلبه انجام وظیفه کند.

 

مدیرکل فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کرد: اگه طلای غیرایرانی طی سال های آینده در کشور خودشان به فعالیتهای گوناگون فرهنگی و دینی خواهد پرداخت، همسر و فرزند طلبه هم می‌تواند یک عنصر فعال فرهنگی در بین بانوان و جوانان باشد.

 

انتهای پیام/