[ad_1] جذب سرمایه گذار داخلی برای انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی به گزارش خبرنگار شهرکریمه حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور ظهر امروز در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا و مقابله با گرد و غبار استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به وضعیت محیط زیست استان قم اظهار کرد: در زمینه […]

[ad_1]

جذب سرمایه گذار داخلی برای انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی

جذب سرمایه گذار داخلی برای انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی

به گزارش خبرنگار شهرکریمه حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور ظهر امروز در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا و مقابله با گرد و غبار استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به وضعیت محیط زیست استان قم اظهار کرد: در زمینه آب کمبود در استان کمبود داریم، استان قم در مسیر انتقال برق است و با خط انتقال می‌توان مشکل برق این استان را حل کرد، ولی هوا قابل انتقال به قم نیست و باید جلوی عوامل آلودگی هوا در این استان گرفته شود.

وی ادامه داد: انتظار داشتیم که در بودجه سال آینده ردیف خاصی به محیط زیست استان قم در نظر گرفته شود، اما این اتفاق رخ نداد و بودجه در نظر گرفته شده از صندوق توسعه ملی منبع قابل اتکا نیست و باید بودجه قابل اتکا برای چندین سال برای محیط زیست قم در نظر گرفته شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: آب مساله مورد اختلاف بین استان‌های مختلف است، در حالی که کشورمان در بین دو دریا قرار دارد. شایسته نیست که کمبود آب را در ایران شاهد باشیم، وزارت امور خارجه باید حق آبه هیرمند را از افغانستان مطالبه کند، اما این اتفاق صورت نگرفت و شاهد مشکلاتی در زمینه آب در شرق کشور هستیم.

ذوالنور با اشاره به انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی اظهار کرد: امکان حل مشکل ۲۳ استان کشور از طریق اجرای این طرح از طریق خط لوله یا کانال وجود دارد، این طرح قابل اجرا است و حتی کانال حفر شده ظرفیت کشتیرانی را دارد.

وی خاطرنشان کرد: امکان جذب سرمایه گذار داخلی برای اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی و استان قم وجود دارد و نیازی به صرف اعتبارات دولتی در این زمینه نیست، براساس مطالعات صورت گرفته در دوره دولت سازندگی اجرای این طرح نیازمند ۴۰ میلیارد دلار است.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]