مدیرعامل مؤسسه انوار آفتاب کوثر جمیل اعلام کرد: ۴۲۰ مددجو در آسایشگاه معلولین و سالمندان قم هستند که ۹۰نفر پرسنل مشغول خدمت‌رسانی و کمک به این عزیزان هستند.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، «فاطمه پورمحمدی» مدیرعامل مؤسسه‌ خیریه انوار آفتاب در نشست خبری امروز که در خانه سالمندان و معلولین قم برگزار شد، گفت: مؤسسه خیریه فرهنگی اجتماعی انوار آفتاب از سال ۱۳۷۲ در تهران تأسیس شد که بیشتر فعالیتهای فرهنگی داشت و از سال ۱۳۹۴ در قم شروع به فعالیت در زمینه همکاری با سازمان بهزیستی و کمک به نیازمندان کرده است.

 

وی با بیان اینکه کمک به معلولین مهمترین عرصه‌ فعالیت مؤسسه انوار آفتاب است، عنوان کرد: دارو، درمان و عمل‌های جراحی مکرر از جمله نیازهای مهم معلولین و سالمندان است که بسیار هزینه‌بر می‌باشد.

 

پورمحمدی اضافه کرد: به دلیل اینکه مددجویان این مجموعه نیازمند به کاردرمانی و گفتار درمانی بودند، از سال ۱۳۹۵ یک مرکز کاردرمانی و گفتار درمانی در این آسایشگاه تاسیس کردیم که در این موضوع خدمات را به مددجویان برسانیم.

 

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۷ مرکز آموزشی و توانبخشی کودکان اوتیسم در آسایشگاه تاسیس شد، اظهار کرد: در این مرکز هر کودک دارای یک مربی کارشناس ارشد روانشناسی است و در کنار آن، آموزش خانواده‌های این عزیزان را داریم که به صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود.

 

مدیرعامل مؤسسه انوار آفتاب بیان کرد: موسسه انوار آفتاب در استان تنها موسسه‌ای است که در زمینه کودکان اوتیسم مشغول فعالیت است.

 

وی ابراز کرد: مؤسسه انوار آفتاب از ابتدای سال ۱۴۰۰ مسئولیت این آسایشگاه را با ۴۲۰ مددجو تحویل گرفته که ۳۲۰ نفر از مددجویان معلول ذهنی و ۱۰۰ نفر سالمند هستند؛ تعداد زیادی از مددجویان مجهول‌الهویه و دچار مشکل چند معلولی بوده و اکثر آنها از خانواده‌های بسیار سطح پایین هستند که امکان هیچگونه کمک مالی برای نگه‌داری و درمان مددجویان را ندارند.

 

پورمحمدی تصریح کرد: هزینه جاری ماهانه این آسایشگاه با ۴۲۰ نفر مددجو و ۹۰ نفر پرسنل، بالغ بر ۲ میلیارد تومان است که فقط با همت خیرین تامین می‌شود.

 

وی در رابطه با برنامه‌های روزانه این مجموعه نیز گفت: ورزش، بازی، تفریح، برنامه کتاب‌خوانی، کارگاه های درمانی، خدمات پزشکی از جمله دندانپزشکی و روان‌پزشکی و چشم‌پزشکی برنامه هایی است که روزانه برای این عزیزان صورت می‌گیرد.

 

شایان ذکر است خیرینی که قصد مساعدت و همکاری در این امر انسان‌دوستانه، خیر و نیکو را دارند، می‌توانند از طریق پیج اینستگرامی ASAQOM@ و شماره تماس ۰۹۲۰۷۲۰۷۲۰۰ اقدام کنند.

 

همچنین این مجموعه در کنار کمک‌های مالی نیکوکاران و دریافت نذورات، پذیرای کمک‌های داوطلبانه در بخش های پزشکی، پرستاری، مددکاری، هنری، ورزشی، مشاوره، خدماتی و … به مددجویان است.

 

انتهای پیام/

 

  • نویسنده : مجتبی امیرفرزانه