اتفاقات ۵ فروردین ۶۴ خلاصه: آیت الله خامنه ای: فرودگاه بغداد را با خاک یکسان می کنیم.   پنجمین موشک ایرانی سحرگاه امروز مرکز بغداد را درهم کوبید.   شهرهای سنندج، اراک و سلماس مورد تعرض هوایی رژیم عراق جای گرفت.   ریاست جمهور: صدام در میدان جنگ توان مبارزه با قوای اسلام را ندارد […]

اتفاقات ۵ فروردین ۶۴

خلاصه:

آیت الله خامنه ای: فرودگاه بغداد را با خاک یکسان می کنیم.

 

پنجمین موشک ایرانی سحرگاه امروز مرکز بغداد را درهم کوبید.

 

شهرهای سنندج، اراک و سلماس مورد تعرض هوایی رژیم عراق جای گرفت.

 

ریاست جمهور: صدام در میدان جنگ توان مبارزه با قوای اسلام را ندارد

ریاست شورای عالی دفاع اضافه کرد: صدام چون در میدان جنگ توان مبارزه با قوای اسلام را ندارد اقدام به زدن کشتی ها و بمباران شهرها و استفاده از جنگ افزار شیمیایی در میدان جنگ می کند صدام برای این که رهبران ایران را ملزم به مذاکره برای صلح کند تهدید کرد که ۳۰ شهر ایران را بمباران خواهد کرد. ما خویشتن داری کردیم ولی وقتی نگاه کردیم که شهرهای ما یکی بعد از دیگری بمباران می گردد ما هم فرمان دادیم نیروی هوایی شهرهای عراق را بمباران کند.(۱)

 

حمله موشکی ایران به قلب بغداد

 (1) بغداد به تلافی حمله عراق به نفت کش ها در آب های بوشهر، سحرگاه امروز هدف پنجمین موشک زمین به زمین ایران جای گرفت آخرین گزارش ها حاکیست این موشک به ساحل سمت چپ دجله و در فاصله ای نزدیک به کاخ صدام در قلب بغداد اصابت کرده هست.

این حمله به تلافی حمله های عراق به ۲ کشتی نفتکش در آب های سواحل جنوبی خلیج فارس در بوشهر انجام شد. حمله به نفت کش ها دنبال توقف یک روزه حمله های عراق به منطقه های مسکونی و کشتی های ایران و استقبال ایران از این توقف انجام گردید اما رژیم عراق تنها ۳۰ ساعت بعد از قطع حمله های خود  2 کشتی را در خلیج فارس هدف قرار داد و دیگربار نمایش داد که می خواهد شرارت های خود را دنبال کند.

گزارش های دست یافته از کشور نیز حاکیست بامداد امروز شهرهای سنندج، اراک و سلماس مورد تعرض هوایی جای گرفت و در منطقه اراک بیابان های اطراق شهر بمباران گردید. (۲)

مراجع:

۱٫ اطلاعات، ۵ فروردین ۶۴، ص ۱۸
۲٫ کیهان، ۵ فروردین ۶۴، ص ۲

انتهای متن/