سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه در دو سال گذشته بیش از 17هزار نفر از خانه موزه شهیدان زین‌الدین بازدید کردند، گفت: خانه موزه شهیدان زین‌الدین به یک مکان محبوب برای بسیاری از شهروندان قم تبدیل شده است.

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام سیداحمد طباطبایی نژاد در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر قم با حاجیه‌خانم زینب اسلام دوست مادر شهیدان زین‌الدین اظهار داشت: سازمان فرهنگی شهرداری قم افتخار می‌کند که برای ایجاد خانه موزه شهیدان زین‌الدین وارد شد و حمایت همه‌جانبه‌ای داشت، چراکه امروز می‌بینیم این اقدام، به الگویی برای همه شهرداری‌های کشور بدل شده تا به این طریق و ایجاد خانه موزه شهدای شاخص شهرهای خود، به ترویج بیش‌ازپیش فرهنگ ایثار و شهادت اقدام کنند.

به گفته وی، در ایجاد نمادهای خانه موزه شهیدان زین‌الدین، نگاه مادر این شهیدان والامقام که گفتند این مکان، فضایی برای معرفی همه شهدا باشد و نحوه نگاه ایشان به لشگر ۱۷ علی ابن ابیطالب(ع) و دیگر دغدغه‌های ایشان، انجام شد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری قم اظهار داشت: خانه موزه شهیدان زین‌الدین، خوشبختانه هر روز بیش از گذشته به مردم شهر قم و حتی زائران حرم حضرت معصومه(س) معرفی می‌شود به‌نحوی‌که از کودکان خردسال تا افراد میانسال و مسن برای بازدید به خانه موزه شهیدان زین‌الدین می‌آیند و در حال و هوای شهید و شهادت قرار می‌گیرند و به نظر می‌رسد راه خوبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه شاهد حضور گروه‌های مختلف دانشجویی و دانش‌آموزی در خانه موزه شهیدان زین‌الدین هستیم، ابراز کرد: در دو سال گذشته، بالای ۱۷ هزار نفر از خانه موزه شهیدان زین‌الدین بازدید کرده و از برنامه‌های مختلفی که در این مکان نورانی و مقدس، مثل روایتگری راویان دفاع مقدس و سخنرانی‌هایی با مضمون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دیگر برنامه‌های فرهنگی، استفاده کردند.

طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: شاید برای مردم جالب باشد که بدانند بسیاری از خانواده‌ها، جشن تولد فرزندان خود را در خانه موزه شهیدان زین‌الدین برگزار می‌کنند تا ضمن حضور در فضای معنوی مربوط به شهدا، برکت را وارد زندگی فرزندان خود کنند؛ برخی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم نیز بسیاری از برنامه‌های خود را در این مکان برگزار می‌کنند.

وی یادآور شد: اخیراً و در حاشیه حضور مدیران عامل سازمان‌های فرهنگی شهرداری‌های سراسر کشور در قم، آنان در خانه موزه شهیدان زین‌الدین حضور پیدا کردند و این برنامه جز برنامه‌های اصلی این رویداد دو روزه شد، چراکه بسیاری از مسئولان فرهنگی شهرداری‌های سراسر کشور، اعلام کردند که می‌توان از این اقدام شهرداری قم برای ایجاد خانه موزه شهدای شاخص شهر، الگوبرداری کرد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری قم با اشاره به اینکه خانه موزه شهیدان زین‌الدین به یک مکان محبوب برای بسیاری از شهروندان قم تبدیل شده است، اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم در این فضا، مباحث ایثار و شهادت و ارزش‌های انقلاب و اسلام را بیش‌ازپیش ترویج کرده و به رسالت فرهنگی و انقلابی خود در شهرداری کلان‌شهر قم عمل  کنیم.