رئیس دادگستری قم با بیان اینکه در روند رسیدگی به پرونده‌ها به هیچ سفارش و یا توصیه‌ای توجه نخواهیم کرد، افزود: متاسفانه در برخی از پرونده‌های مهم و سنگین عده‌ای تلاش می‌کنند تا با نزدیک شدن به قاضی پرونده، رای را به نفع خود مصادره کنند، اما دستگاه قضایی به هیچ عنوان به دیگران اجازه دخالت در پرونده‌های قضایی را نخواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه  حجت الاسلام مظفری در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه قم که به مناسبت هفته قوه قضائیه انجام شد گفت: اگر چه فشار‌ها و تماس‌های زیادی وجود دارد، اما قضات با حفظ استقلال و مسئولیت خطیری که دارند رای عادلانه را صادر می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان قم در ادامه به برخی از مشکلات خرید و فروش‌های مردم از مجاری غیرقانونی اشاره کرد و گفت: به شهروندان توصیه می‌کنیم برای خرید و فروش املاک و خودرو و یا سایر نیاز‌های خود حتماً به مراکز قانونی و بنگاه‌های املاک دارای مجوز مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: مردم به هیچ وجه به موسساتی که وعده پرداخت ۵۰ درصد سود را می‌دهند اعتماد نکنند.

مظفری یادآور شد: اگر مردم قوانین و حقوق خود را بدانند و در معاملات و خرید و فروش بر اساس معیار‌های قانونی عمل کنند امروز ما بسیاری از پرونده‌های قضایی را نخواهیم داشت و مردم این چنین گرفتار نخواهند بود.

مدیرکل دادگستری با بیان اینکه رسیدگی به پرونده‌های سنگینی را در یک سال گذشته در محاکم قضایی استان داشتیم گفت: متاسفانه یکی از شگرد‌هایی که این روز‌ها متهمان پرونده‌های سنگین از آن بهره می‌برند، استفاده از خود قربانیان و مالباختگان برای فشار به دستگاه قضایی است.

وی افزود: این متهمان، شکات خود را تحریک می‌کنند تا در مقابل مراکز و محاکم قضایی تجمع کنند تا به این وسیله هم در روند رسیدگی به پرونده تاخیر بیندازند و هم پرونده را به نفع خود پایان دهند.

رئیس کل دادگستری استان قم تاکید کرد: دستگاه قضایی دست این متخلفان را خوانده است و هیچ گاه نخواهد گذاشت این گونه حرکت‌های نمایشی در رسیدگی به پرونده و صدور حکم عادلانه انحرافی ایجاد کند.

مظفری با بیان اینکه در روند رسیدگی به پرونده‌ها به هیچ سفارش و یا توصیه‌ای توجه نخواهیم کرد، افزود: متاسفانه در برخی از پرونده‌های مهم و سنگین عده‌ای تلاش می‌کنند تا با نزدیک شدن به قاضی پرونده، رای را به نفع خود مصادره کنند، اما دستگاه قضایی به هیچ عنوان به دیگران اجازه دخالت در پرونده‌های قضایی را نخواهد داد.

لازم به ذکر است به مناسبت هفته قوه قضائیه امروز در حاشیه برگزاری نماز جمعه، سازمان‌های تابعه دستگاه قضا، اداره کل دادگستری، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان ثبت اسناد و املاک و سازمان زندان‌ها در قالب میز خدمت، به صورت چهره به چهره پاسخگوی سوالات و مشکلات مردمی بودند.