رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با بیان اینکه شعار امسال "اعتکاف، معنویت و تمدن" است، ابراز کرد: در سطح کشور تنها در 10 درصد مساجد امکان برگزاری اعتکاف وجود دارد و سایر مساجد به دلایل مختلف ازجمله نبودن وسایل گرمایشی و سرمایشی امکان برگزاری این مراسم معنوی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه ، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا تکیه‌ای پیش از ظهر امروز در نشست شهردار قم با مسئولین شورای هیئات مذهبی و مسئولین هیئات منتخب شهر قم با بیان اینکه قرآن بر حضور پیر و جوان تاکید دارد، عنوان کرد: هیأت منظم‌ترین جریان مردمی است که بر پایه ریتم مشخصی با ساحت‌های مشخصی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف با هیأت در تعامل است، خاطرنشان کرد: اعتکاف جز در مساجد اتفاق نخواهد افتاد و هیئات نیز با مساجد گره خورده‌اند و اگر این همبستگی افزایش پیدا کند قطعا طومار دشمن پیچیده خواهد شد.

تکیه‌ای با بیان اینکه شهر قم باید در تمام امور تراز و شاخص باشد، تصریح کرد: برای قم شایسته نیست که در شهرداری آن، فرمانداری آن، استانداری آن و یا شورای شهر آن همبستگی وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف توانسته سند راهبردی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تهیه کند، یادآور شد: اعتکاف به صورت منسجم و متحد در سراسر کشور شورای راهبری دارد و سند راهبری در تمام استان‌ها اجرا شده است.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با بیان اینکه شعار امسال “اعتکاف، معنویت و تمدن” است، ابراز کرد: در سطح کشور تنها در ۱۰ درصد مساجد امکان برگزاری اعتکاف وجود دارد و سایر مساجد به دلایل مختلف ازجمله نبودن وسایل گرمایشی و سرمایشی امکان برگزاری این مراسم معنوی وجود ندارد.