مدیرکل نوسازی مدارس استان قم گفت: در حالی که در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۵۵ و ۶۳ کلاس درس در استان قم ساخته شده، این آمار در سال گذشته به ۱۴۰ کلاس درس رسید و پیش بینی می شود در صورت تأمین اعتبارات لازم تا پایان سال جاری، مجموعا نزدیک به ۲۵۰ کلاس درس تحویل دانش آموزان عزیز قمی گردد.

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، احمدرضا اجتهادی امروز در جمع مدیران مدارس استان در مجتمع آموزشی تربیتی شهید هندویان منطقه پردیسان قم، با اشاره به برخی آمار مربوط به دستاوردهای دولت سیزدهم در عرصه مدرسه سازی بیان کرد: در حالی که در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۵۵ و ۶۳ کلاس درس در استان قم ساخته شده، این آمار در سال گذشته به ۱۴۰ کلاس درس رسید و پیش بینی می شود در صورت تأمین اعتبارات لازم تا پایان سال جاری، مجموعا نزدیک به ۲۵۰ کلاس درس تحویل دانش آموزان عزیز قمی گردد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: خوشبختانه بسیاری از پروژه های آموزشی و پرورشی در دست اقدام در استان، مربوط به مناطق کمتر برخوردار است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان با تقدیر از مشارکت خیرین قمی در امر نوسازی مدارس گفت: خیرین عزیز در بیش از ۷۰ درصد پروژه های استان مشارکت دارند، البته ذکر این نکته هم لازم است که در سال جاری و با رشدی قابل توجه، ۴۰ درصد تأمین مالی پروژه های آموزشی پرورشی استان قم توسط خیرین انجام شده است.

اجتهادی در ادامه به اولویت تأمین تجهیزات مدارس نوساز و دولتی توسط اداره کل متبوع خود توجه داد و گفت: خوشبختانه در زمینه تأمین تجهیزات مدارس قم نیز شاهد رشدی مطلوب هستیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم همچنین به موضوع استانداردسازی کلاس های درس در استان توجه داد و خاطر نشان کرد: خوشبختانه در سال گذشته به آمار بی نظیر استانداردسازی ۳۵۰ کلاس درس دست یافتیم، البته هنوز هم کلاس های غیراستاندارد در استان داریم که امیدواریم تا سال آینده بتوانیم آن ها را نیز به استاندارد لازم و کافی برسانیم.

اجتهادی با تصریح بر این که عقب ماندگی های قبلی در استان قم و همچنین اضافه شدن تعداد دانش آموزان در هر سال تحصیلی، ضرورت نگاه ویژه به قم در عرصه مدرسه سازی و نوسازی مدارس را طلب می کند، گفت: تمام تلاش اداره کل نوسازی مدارس استان قم این است که عقب ماندگی های فعلی در عرصه فضای آموزشی بیشتر نشود تا ان شاء الله با حمایت ویژه مسئولان عالیرتبه بتوانیم عقب ماندگی های گذشته را نیز گام به گام جبران نماییم.

انتهای پیام/