مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران قم گفت: یادمان شهدای منا درقم طراحی شده است و بزودی با همکاری شهرداری نصب می شود. به گزارش شهرکریمه، سید جواد هاشمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های اول تا دهم ذی الحجه به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا اظهار داشت: این یادمان […]

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران قم گفت: یادمان شهدای منا درقم طراحی شده است و بزودی با همکاری شهرداری نصب می شود.

به گزارش شهرکریمه، سید جواد هاشمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های اول تا دهم ذی الحجه به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا اظهار داشت: این یادمان در میدان آستانه و یا مصلای قدس قرار خواهد گرفت.
وی افزود: دیدار و تجلیل از خانواده های شهدای منا، دیدار با مراجع تقلید و علما، برنامه های شعرو خاطره خوانی، کنگره ملی شهدای منا، اجرای طرح سپاس، نامگذاری خیابان قم به نام شهدای منا، برگزاری مسابقات ورزشی، برپایی نمایشگاه عکس و برگزاری دعای عرفه در مجتمع امام خمینی با کاروان های حج و لباس احرام از جمله گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا ذکر کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران قم با اشاره به اینکه از استان قم هشت تن در فاجعه منا به شهادت رسیدند، گفت: ۴ تن از این شهدا از جمله حسن فهیمی، علی گمارلو، مهدی خادم دزفولی و ناصر قربانی نیا در گلزار شهدای قم، پیکر مطهر محمد رضا مویدزاده و مسلم عارف در حرم حضرت معصومه(س) و پیکر نصرت الله واحدی در دامغان و علی زرگریان به کشور بازنگشت.
هاشمی افزود: مراسم گرامیداشت شهدای منا همزمان با نماز مغرب و روز پنجشنبه درمسجد اعظم با حضور حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار می شود.
وی با اعلام انزجار از مستکبران گفت: باید مردم و ملت های آزادی خواه برائت از مشرکین در سطح دنیا را اعلام کنند همانگونه که ملت ایران در فاجعه منا به صحنه آمد و زخم بازماندگان را التیام بخشید.
وی با بیان اینکه این فاجعه ، ننگی ابدی بر کارنامه غاصبان است، گفت: فاجعه منا بی کفایتی سیاسی آل سعود را نشان داد و این مطلب نمایان کرد که ریشه های فکری آنها فتنه انگیزی می باشد.
هاشمی افزود: فاجعه منا دشمنی با قرآن کریم و شکستن حرمت خانه خدا و عدم پایبندی به سنت نبوی را نمایش داد اینان خواه و ناخواه از اسلام سیلی می خوردند.