«سفر، زیارت و سلامت» در نشست تخصصی گردشگری سلامت با محوریت سه شهر قم، مشهد و شیراز در قم بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی  شهرکریمه موضوع گردشگری سلامت از موضواعت مهمی است که در استان قم مورد غفلت قرار گرفته ولی از برگزاری برخی جلسات و نشست های برگزارشده معلوم است که ان شاالله در این زمینه اتفاقات خوبی به مرکزیت دانشگاه علوم پزشکی قم رخ خواهد داد.

مهدی مصری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این نشست تخصصی  اظهار داشت: بر اساس آموزه‌های دینی و قرآنی بر تحرک و سفر سفارش شده است.

وی ارتباط سفر و سلامت را مورد بررسی قرار داد و افزود: سفر مقدمه ایجاد سلامتی و سلامتی فراهم کننده سفر و زیارت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم این نشست تخصصی را مقدمه‌ای برای مشخص شدن سهم گردشگری استان‌های زیارتی دانست و تصریح کرد: وزارت بهداشت شاخص‌های خوبی برای گردشگری سلامت مشخص کرده و دولت جدید نیز بر گردشگری سلامت تاکید داشته و دیپلماسی سلامت را آغاز کرده است.

مصری خاطرنشان کرد: سه استان قم، مشهد و شیراز تقویت گردشگری سلامت را به صورت جدید آغاز کرده‌اند و در این حوزه پیش قدم شده‌اند.

وی در ادامه پیشرفت خدمات شهروندی در قم را قابل توجه دانست و گفت: شرایط پذیرایی از زائران در شهر قم به نسبت فراهم شده و امیدواریم تا چند سال آینده گردشگری سلامت را در شهر قم نیز به جایگاه مطلوبی برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: گردشگری سلامت بخش‌های مختلفی مانند طبیعت گردی و طب اسلامی دارد که شهرهای مختلف کشور و همچنین شهر مقدس قم پتانسیل‌های زیادی برای این نوع گردشگری را داراست.

وی یادآور شد: توجه به گردشگری سلامت می‌تواند در حوزه اقتصادی نیز برای کشور و این سه شهر زیارتی آورده خوبی داشته باشد که نیاز است به صورت تخصصی به آن بپردازیم.