[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری ظهر چهارشنبه در مراسم سالگرد بیستمین سال تأسیس دانشگاه قرآن و حدیث که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد. وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) تشکل بسیج حوزه و […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری ظهر چهارشنبه در مراسم سالگرد بیستمین سال تأسیس دانشگاه قرآن و حدیث که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) تشکل بسیج حوزه و دانشگاه را یکی از ضروری‌ترین تشکل‌ها می‌دانستند، افزود: دانشگاه قرآن و حدیث باید این فرمان و خواسته امام خمینی (ره) را جامه عمل بپوشاند.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) یکی از محورهای اصلی وحدت حوزه و دانشگاه را مسئله پژوهش و دانش دانست و تصریح کرد: حوزه و دانشگاه به عنوان دو نهاد بزرگ علمی باید در زمینه توجه به پژوهش و دانش اهتمام ویژه داشته باشند.

وی بیان کرد: پژوهش در زمینه کشف حقیقت صورت می‌گیرد بنابراین باید توجه زیادی به آن انجام شود.

آیت الله ری شهری اظهار داشت: کشف حقایق علمی جدید در حوزه‌های دینی، اخلاقی، اعتقادی و عملی و دنیوی با پژوهش و تحقیق امکان پذیر است.

وی گفت: پژوهش‌های علمی و کشف حقایق جدید در علوم مختلف نیاز به تحقیق، پژوهش و واکاوی دارد.

رئیس مؤسسه فرهنگی دارالحدیث عنوان کرد: قرآن و حدیث به صورت مکرر انسان را به انجام فعالیت‌های علمی تشویق کرده‌اند.

وی پژوهش‌های علمی را یکی از شاخص‌های اصلی پیشرفت دانست و افزود: اهل ایمان باید در زمینه امور دنیوی و اخروی تفکر و تعقل داشته باشند.

آیت‌الله ری‌شهری دین را همراه عقل دانست و تصریح کرد: فردی که به پژوهش اهتمام داشته باشد، با تفکر در دین اسلام به حقانیت آن پی می‌برد.

وی بیان کرد: نیازمند توسعه پژوهش در کشور هستیم که باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهیم.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به لزوم تقویت پژوهشگاه‌های کشور افزود: آسیب‌های بسیاری در زمینه پژوهش‌های حوزوی و دانشگاهی وجود دارد که یکی از آنها عدم نیازسنجی، دوم اولویت دادن به نیازها و دیگری عدم پشتیبانی مالی دولت‌ها از پژوهشگران و مراکز پژوهشی است.

وی با بیان اینکه دشمن با برنامه‌ریزی مداوم در تلاش است که حیا و عفت را از جوانان بگیرد، تأکید کرد: دشمنان نظام برای ضربه زدن به انقلاب، جوانان را آلوده می‌کنند.

آیت الله ری شهری افزود: در حوادث اخیر به خوبی تلاش دشمنان برای ضربه به نظام مشخص شد زیرا هزاران رسانه خارجی علیه کشور در این زمان فعالیت کردند.

[ad_2]