[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام مهدی رستم نژاد ظهر دوشنبه در اجلاسیه مدیران استانی و معاونین و مدیران مدارس علمیه مراکز استان‌ها با اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به تدریس دروس به صورت مجازی در ایام کرونایی افزود: […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام مهدی رستم نژاد ظهر دوشنبه در اجلاسیه مدیران استانی و معاونین و مدیران مدارس علمیه مراکز استان‌ها با اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به تدریس دروس به صورت مجازی در ایام کرونایی افزود: آشنا نبودن برخی اساتید و طلاب با فضای مجازی، عدم قدرت تهیه ابزارهای فضای مجازی و ضعف زیرساخت‌ها از مهمترین اشکالات فضای مجازی در این ایام بود.

وی بیان کرد: کسب تجربه جدید در آموزش مجازی، تجهیز و تهیه زیرساخت‌های مناسب، آمادگی جهت استفاده بیشتر از ابزارهای مجازی، امکان ارزیابی علمی اساتید و استفاده حداکثری از زمان را می‌توان از جمله دستاوردهای شیوع کرونا دانست.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه با بیان اینکه ۱۷ درصد از کل مدارس علمیه وارد شبکه مجازی آموزش شدند، افزود: ۳۳ هزار فایل صوتی از اساتید سراسر کشور بارگذاری شده است.

وی بیان کرد: ضعف بنیه‌های علمی به ویژه در دروس مهارتی، کمرنگ شدن مباحثه و مطالعه در کتابخانه، تغییر ذائقه‌ها و خو گرفتن به وضعیت‌های مجازی، از دست رفتن فرصت پرسش و پاسخ علمی در کلاس از جمله آسیب‌های موجود در تدریس دروس در فضای مجازی بوده است.

حجت الاسلام رستم نژاد با بیان اینکه امتحان سطوح عالی به صورت مجازی برگزار می‌شود، افزود: تغییراتی در راه اندازی نرم افزار جدید و جامع، ادامه زمان پذیرش تا اواخر خردادماه، امکان تقدم پذیرش کمیسیونی و مصاحبه بر آزمون انجام شده است.

وی در خصوص تعداد افراد ثبت نام کرده در بخش پذیرش تصریح کرد: هشت هزار و ۴۲۹ نفر به سامانه نجاح وارد شدند که از این تعداد هفت هزار و ۶۷۶ نفر اطلاعات فردی خود را وارد کرده‌اند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه در پایان دشواری تبلیغات در فضای مجازی را از دیگر اشکالاتی دانست که متوجه بخش آموزش شده است.

[ad_2]