به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، وی اضافه کرد: امروز احتیاج کشور در برهه‌های متفاوت مسائل تربیتی هست، امروز اگر دانش‌آموزی در عرصه نظام آموزش و تربیت حضور می‌یابد و نتیجه آن مدرک دیپلم می‌شود، کار خاصی صورت نگرفته هست، لکن باید این دانش‌آموز بتواند در عرصه حقیقی […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم،

وی اضافه کرد: امروز احتیاج کشور در برهه‌های متفاوت مسائل تربیتی هست، امروز اگر دانش‌آموزی در عرصه نظام آموزش و تربیت حضور می‌یابد و نتیجه آن مدرک دیپلم می‌شود، کار خاصی صورت نگرفته هست، لکن باید این دانش‌آموز بتواند در عرصه حقیقی زندگی بر مشکلات فائق آید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان شهر قم یکی از تشکل‌هایی که سبقه‌ای طولانی در طول تاریخ انقلاب اسلامی داشته را اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان دانست و تصریح نمود: اگر شاخص‌های توسعه را در کشور بخواهیم بررسی کنیم، اولین شاخص آن تربیت نیروی انسانی هست.

شیخ‌الاسلام با بیان توفیقاتی که اتحادیه انجمن‌های اسلامی محصلین استان شهر قم داشته اظهار کرد: تنها مسائل آموزشی صرف به مدد کشور نخواهد آمد، امروز پزشک، معلم و مهندس متخصص ما اگر مسائل تربیتی در او شکل نگرفته باشد نمی‌توان انتظار داشت مدیر قابل و سیاست‌گذار در کشور دارا باشیم.

وی اضافه کرد: در برهه‌ای از زمان اظهار کردیم منحصرا نیروهای متخصص در کشور احتیاج هست اما نگاه کردیم این کافی نبوده و امروز می‌دانیم که باید در کنار تربیت نیروهای متخصص انسان‌هایی دارای تعهد نیز تربیت کنیم، اینکه در هر مدرسه بتوانیم ۵۰ دانش‌آموز را در مدرسه شناسایی و شاخص‌ها را برای آن‌ها را معین نماییم می‌توانیم انسان‌هایی دارای تعهد در جامعه تربیت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان شهر قم ابراز کرد: سال کنونی نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر در کنکور تجربی شرکت داشتند، اما آیا احتیاج کشور ما همین‌ها هست؟ اگر برنامه ریزان کشور مساله اشتغال را جزء برنامه‌های اتحادیه بیاورند می‌توان امیدوار بود که مشکلات کلان و دغدغه‌هایی که امروز با آن رو به رو هستیم را حل نماییم.

شیخ‌الاسلام مدرک‌گرایی را شاخص توسعه ندانست و افزود: دغدغه مدرک‌گرایی در نظام آموزشی کشور به چالشی با اهمیت مبدل شده هست، امروز در جامعه خود افرادی با مدرک دکتری را می‌بینیم که نتوانسته در زندگی خود موفق عمل کند، توصیف وظیفه ها ما در عرصه تربیتی به‌هم‌ریخته هست، حتی اگر دارای مدرک لیسانس و یا دکتری باشیم.

وی تغییر بعضی برنامه‌ها در عرصه تربیتی را موردنظر قرار داد و اظهار کرد: دو الی سه برنامه باید در اتحادیه انجمن‌های اسلامی محصلین سرلوحه کار قرار گیرد که با اجرای آن‌ها می‌توان امیدوار به تربیت دانش‌آموزانی دارای تعهد در جامعه داشت.