دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر لزوم حرکت در مسیر رضای الهی گفت: جنگ و خونریزی که در جهان وجود دارد ناشی از دوری بشریت از تعالیم انبیا است. به گزارش شهرکریمه  آیت‌الله محسن اراکی ظهر امروز در دیدار با اساتید دانشگاه‌ها و اعضای انجمن صلح روسیه اظهار داشت: جنگ و خونریزی […]

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر لزوم حرکت در مسیر رضای الهی گفت: جنگ و خونریزی که در جهان وجود دارد ناشی از دوری بشریت از تعالیم انبیا است.

به گزارش شهرکریمه  آیت‌الله محسن اراکی ظهر امروز در دیدار با اساتید دانشگاه‌ها و اعضای انجمن صلح روسیه اظهار داشت: جنگ و خونریزی که در جهان وجود دارد ناشی از دوری  بشریت از تعالیم انبیا است.

وی با اشاره به آیه‌ای از سوره انبیا و مومنین گفت: خداوند در این سوره ها می‌فرماید شما امت واحده‌ای هستید که منظور همه پیامبران و قوم‌های آنها در طول تاریخ است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: این موضوع که خداوند در قرآن می‌فرماید ما به همه انبیا اولوالعزم که بزرگ‌ترین انبیای تاریخ  بشریت هستند مأموریت داده‌ایم، مأموریت این است که دین خدا را اقامه کنید و در آن تفرقه نکنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: آمادگی داریم با نهادهای بین‌المللی در عرصه تبیین تعالیم مشترک انبیا و دعوت بشر به پایبندی به این تعالیم مشترک همکاری کنیم که برای رسیدن به این هدف باید یک‌ نهاد بین‌المللی تأسیس شود تا ابتدا به تبیین تعالیم مشترک ادیان بپردازد و سپس به‌سوی عمل به این تعالیم دعوت کند.

آیت‌الله اراکی با اشاره به لزوم حرکت در مسیر رضای الهی عنوان کرد: اگر انسان به  دستورات الهی‌ که در همه ادیان مورد تأکید قرار گرفته عمل کند هم عدل در جامعه بشری حاکم می‌شود و هم جامعه بشری یک دست خواهد شد.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: باید یک کتاب دستوری تهیه کنیم که در آن دستورات الهی که بین ادیان مشترک است را جمع کرده و دستورالعمل همه ادیان قرار دهیم و اگر چنین اتفاقی روی دهد، جنگ و تفرقه از جامعه بشری دور خواهد شد و هم بشر پیشرفت کرده و صلح در همه‌ جا حاکم خواهد شد.خبرگزاری تسنیم