[ad_1] به گزارش خبرگزاری شهرکریمه به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعه‌المصطفی، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، ضمن تأکید بر گسترش همکاری‌ جامعه‌المصطفی و آموزش و پرورش، گزارشی از فعالیت‌های جامعهالمصطفی ارائه نمود و خاطرنشان کرد: جامعه‌المصطفی از تلفیق دو سازمان فعال در حوزه آموزش‌های اسلامی در عرصه […]

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری شهرکریمه به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعه‌المصطفی، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، ضمن تأکید بر گسترش همکاری‌ جامعه‌المصطفی و آموزش و پرورش، گزارشی از فعالیت‌های جامعهالمصطفی ارائه نمود و خاطرنشان کرد: جامعه‌المصطفی از تلفیق دو سازمان فعال در حوزه آموزش‌های اسلامی در عرصه بین‌الملل تشکیل شده است که در جهان به عنوان مجموعه ای شناخته شده، برکات فراوانی به همراه داشته است.

وی با بیان این که جامعه‌المصطفی از محورهای اساسی و تأثیرگذار در میان دانشگاه‌های اسلامی به شمار می‌رود، اظهار داشت: جامعه‌المصطفی به عنوان مجموعه‌ای علمی مطابق با گفتمان اهل‌بیت(علیهم‌السلام) شناخته می شود که عضویت اتحادیه‌های مختلف بین‌المللی را بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی تحصیل بیش از پنجاه‌هزار نفری دانش‌پژوهانی از ۱۳۲ ملیت جهان را از افتخارات آموزشی جامعهالمصطفی برشمرد و اذعان داشت: جامعه‌المصطفی به عنوان بین‌المللی‌ترین مرکز علمی کشور، ضمن تأسیس مراکز مختلف آموزشی و پژوهشی در استان‌های مختلف، نمایندگی‌های فعالی را در سراسر جهان راه‌اندازی نموده است.

وی نمایندگی جامعه‌المصطفی در گرگان، را یکی از افتخارات این مرکز دانست و ابراز داشت: درب جامعه‌المصطفی همواره به روی تمام پیروان ادیان و مذاهب اسلامی باز است؛ به گونه‌ای که تنها در جامعه‌المصطفی- واحد گرگان بیش از هزار نفر از پیروان مذاهب مختلف اسلامی مشغول فراگیری علوم دینی هستند.

رئیس جامعه‌المصطفی به گستره شبکه‌سازی های المصطفی در عرصه بین‌الملل اشاره نمود و یادآور شد: جامعه‌المصطفی با توسعه رشته‌های دانشی در قلمروهای گوناگون علوم اسلامی، علوم انسانی و فرهنگ و زبان، گرایش‌های مختلفی را در این حوزه های علمی راه‌اندازی نموده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی ضمن تأکید بر ظرفیت‌های دانشی دانش‌آموختگان جامعهالمصطفی، اذعان داشت: در جامعهالمصطفی بیش از ۱۶۰ رشته و گرایش در مقاطع مختلف تحصیلی اجرا می‌شود که براساس طرح تحول نظام جامع آموزشی المصطفی، این مهم به چهارصد رشته و گرایش افزایش خواهد یافت.

وی اهتمام به آموزش‌های مجازی و بهره‌گیری از این ظرفیت جدید را از راهبردهای توسعه‌ای جامعه‌المصطفی برشمرد و خاطرنشان کرد: جامعه‌المصطفی با فعال‌سازی آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی تحت عنوان مؤسسه الحکمه، دوره‌های مختلفی را ناظر به نیازهای نخبگان علمی جهان ترسیم و برگزار می‌کند.

رئیس جامعه‌المصطفی مهارت‌افزایی کاربردی را از دیگر رویکردهای جامعه‌المصطفی عنوان کرد و یادآور شد: آموزش‌های کاربردی جامعه‌المصطفی، ناظر به نیازهای میدانی و نوع فعالیت دانش‌آموختگان ارائه می‌گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی با تأکید بر این که جامعه‌المصطفی صدهاهزار نفر از جهانیان را با زبان و ادبیات فارسی آشنا نموده است، تصریح کرد: جامعه‌المصطفی با آموزش زبان و ادبیات فارسی و گسترش این زبان در دنیا، خدمات شایسته‌ای رقم زده و سفیران فرهنگی را در میان ملت‌های مختلف تربیت نموده است.
وی کمک به دیپلماسی فرهنگی و عمومی را از ثمرات فعالیت جامعه‌المصطفی دانست و یادآور شد: تمام دانش‌آموختگان جامعه‌المصطفی، از مهم‌ترین سرمایه‌های دیپلماسی فرهنگی و عمومی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌روند.

رئیس جامعه‌المصطفی قم را کانون فعالیت‌های بین‌المللی این نهاد فاخر بین المللی برشمرد و ابراز داشت: ضمن اذعان به وجهه معارفی قم و وجود بارگاه کریمه اهل‌بیت(علیهم‌السلام)، جامعه‌المصطفی از دیگر پایه‌های بین‌المللی‌سازی قم به شمار می‌رود. بهره‌گیری از این ظرفیت عظیم، نیازمند توجه روزافزون مسئولان استانی و کشوری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی در پایان سخنان خود پاسخ‌گویی به نیازهای آموزشی و فرهنگی خانواده طلاب و دانش‌پژوهان را بسیار مهم عنوان کرد و یادآور شد: المصطفائیان از بزرگ‌ترین سرمایه‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل به شمار می‌روند؛ فعال‌سازی بایسته این ظرفیت عظیم، دست‌آوردهای فرامنطقه‌ای ارزشمندی را به دنبال خواهد داشت.

شیخ الاسلام، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در ادامه این دیدار، ضمن تقدیر از میزبانی جامعه المصطفی و فعالیت‌های فاخر آن در عرصه‌های آموزشی و پژوهشی، گزارشی از فعالیت‌های این اداره‌کل ارائه و تصریح کرد: آموزش و پرورش استان قم در سال تحصیلی پیش رو، میزبان بیش از ۲۶۳هزار دانش‌آموز خواهد بود.

وی با بیان این که قم، تنها استانی است که بیش از ۹۸درصد آمار دانش‌آموزی آن در مرکز استان مستقر هستند، خاطرنشان کرد: سازمان‌دهی فضاهای آموزشی و استقبال از دانش‌آموزان، از دغدغه‌های اساسی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم به شمار می‌رود.

شیخ‌الاسلام با اشاره به این که از سال ۱۳۹۲ تاکنون، بیش از ۱۶۱ فضای آموزشی احداث و مقاوم‌سازی شده که بخش عظیم آن را مجمع خیرین مدرسه‌ساز صورت داده است، ابراز داشت: اگر چنین رویکردی اعمال نمی‌شد، اکنون با کمبود شدید فضای آموزشی در استان روبه‌رو می‌شدیم و تراکم آموزشی گسترده‌ای داشتیم.

وی افزود: با وجود همه تلاش‌ها در عرصه احداث و مقاوم‌سازی مدارس آموزشی، هنوز با تراکم جمعیتی چشم‌گیری روبه‌رو هستیم. متأسفانه، علی رغم استقبال خیرین مدرسه‌ساز، با فقدان کاربری فضاهای آموزشی و کمبود زمین مواجهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، در ادامه، به ظرفیت‌های پیش روی آموزش و پرورش استان قم اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌های صورت‌گرفته، همچنان ۸۷٪ مدارس ابتدایی استان قم دوشیفته فعالیت می‌کنند.

[ad_2]