اتفاقات ۲۸ اسفند ۶۳ خلاصه:   رئیس جمهور: ایران همچنان از پیشنهاد عدم حمله به هدف های غیرنظامی استقبال می نماید.   بغداد امروز هدف چهارمین موشک ایران جای گرفت.   توپخانه ایران تاسیسات ۱۵ شهر عراق را زیر آتش سنگین گرفت.   ۴ ۴ فروند هواپیمای عراقی سرنگون گردید.   معاون وزیر امور خارجه […]

اتفاقات ۲۸ اسفند ۶۳

خلاصه:

 

رئیس جمهور: ایران همچنان از پیشنهاد عدم حمله به هدف های غیرنظامی استقبال می نماید.

 

بغداد امروز هدف چهارمین موشک ایران جای گرفت.

 

توپخانه ایران تاسیسات ۱۵ شهر عراق را زیر آتش سنگین گرفت.

 

۴ ۴ فروند هواپیمای عراقی سرنگون گردید.

 

معاون وزیر امور خارجه مورد ها نقض قوانین بین المللی از سوی عراق را با دبیر کل سازمان ملل در میان گذاشت.

 

آیت الله خامنه ای: ما ملزم به مبارزه به نظیر گردیدیم

پیام  راجیو گاندی ریاست جمهور هند و ریاست جنبش غیرمتعهدها به ابزار معاون وزیر خارجه هند تقدیم آیت الله خامنه ای ریاست جمهور کشورمان گردید. آقای گاندی در پیام خود پیشنهاد نموده هست که حمله به هدف های غیر نظامی در دو کشور ایران و عراق متوقف گردد.

ریاست جمهور در دیدار با معاون وزیر خارجه هند و در جواب به پیشنهاد ریاست جنبش غیرمتعهدها اظهار کرد: محکوم نمودن تجاوزگر خوب ترین ابزار برای پیشگیری توسعه تعرض از زمین به حریم هوا و دریاست. ما از پیشنهاد هند استقبال می نماییم.

ریاست جمهور با تاکید بر مغایرت حمله به هدف های غیر نظامی با سیاست جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ایران در مقابل سه سال و نیم حمله های عراق به شهرهای غیرنظامی کشورمان مبارزه به نظیر نکرد تا وقتی که ابعاد جنگ ما را مجبور ساخت از آن به عنوان یک عامل بازدارنده استفاده نماییم.

ریاست جمهور اضافه کرد: ما به درخواست دبیر کل سازمان ملل مبنی بر متوقف ساختن حمله های به منطقه های مسکونی بی درنگ جواب مثبت دادیم ولی عراق زیر بار نرفت و حملاتش را دنبال کرد و حالا نیز طبق سیاست عدم حمله به هدف های غیرنظامی از درخواست نخست وزیر هند استقبال می نماییم.(۱)

 

اصابت چهارمین موشک ایران به قلب بغداد

(۱)قرارگاه خاتم النبیاء اعلام نمود ساعت ۵ و ۲۷ دقیقه صبح امروز بغداد هدف حمله موشکی ایران جای گرفت. روز گذشته نیز در سومین حمله موشکی ایران به بغداد ساختمان جدید وزارت خارجه این کشور ویران گردید. امروز علاوه بر این اعلام گردید ۴ فروند هواپیمای جنگنده عراقی در شهرهای متفاوت کشور که قصد بمباران منطقه های مسکونی را داشتند توسط هواپیماهای ارتش جمهوری اسلامی و پدافند هوایی شهرها سرنگون گردیدند. همزمان ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی نیز با صادر کردن اطلاعیه ای اعلام نمود توپخانه ایران تاسیسات نظامی و اقتصادی ۱۵ شهر عراق را هدف قرار داد. (۲)

 

دیدار معاون وزیر خارجه با دبیر کل سازمان ملل

(۲)صبح امروز کاظم پور اردبیلی معاون امور بین الملل و اقتصادی وزارت امورخارجه کشورمان که برای تسلیم پیام ریاست جمهور به دبیر کل سازمان ملل به نیویورک عزیمت کرده هست با دبیرکل سازمان ملل دیدار و اظهار کرد و گو کرد.

در این دیدار که دکتر رجایی خراسانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل و تنی چند از مسئولان این سازمان حاضر بودند آقای کاظم پور درباره استفاده دو مرتبه رژیم بعث از جنگ افزار های شیمیایی و حمله به منطقه های مسکونی و اشخاص غیرنظامی توسط این رژیم خواستار کوشش زیادتر دبیر کل به منظور مجبور نمودن رژیم عراق به رعایت مفاد کنوانسیون های ژنو و عدم حمله به منطقه های مسکونی گردید. وی تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران عدم موضع گیری جوامع بین المللی به ویژه شورای امنیت را به منزله تائید کاربرد این نوع تسلیحات تلقی می کند. دبیر کل سازمان ملل نیز در این دیدار از کاربرد جنگ افزار های شیمیایی توسط رژیم بعث عراق اظهار تاسف کرد.(۳)

مراجع:

۱٫ کیهان، ۲۸ اسفند ۶۳، ص ۱۸
۲٫ اطلاعات، ۲۸ اسفند ۶۳، ص ۲ و ۳
۳٫ کیهان، ۲۸ اسفند ۶۳، ص ۱۹

انتهای متن/