[ad_1] به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام صادق گلزاده، استاد حوزه علمیه قم در سخنرانی شب پنجم محرم با موضوع «پاسخ به شبهات عاشورا»، گفت: برخی شبهات نادرست و سطحی را از روی خصومت و ضدیت با دین و دشمنی با اهل بیت در جامعه مطرح و ترویج می کنند […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام صادق گلزاده، استاد حوزه علمیه قم در سخنرانی شب پنجم محرم با موضوع «پاسخ به شبهات عاشورا»، گفت: برخی شبهات نادرست و سطحی را از روی خصومت و ضدیت با دین و دشمنی با اهل بیت در جامعه مطرح و ترویج می کنند که برخی از این شبهات نیاز به پاسخگویی ندارد و اندک تأملی از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام گلزاده بیان کرد: برخی این شبهه را مطرح کرده اند که با وجود و شیوع ویرویس منحوس کرونا، چرا به دینداری می پردازیم، در حالی که شیوع کرونا سبب تقویت دینداری مردم در جهان شده است و مردم به سوی خداوند بازگشت کرده اند.

وی با بیان اینکه همواره دین اسلام، بشر را به عقل گرایی راهنمایی کرده است، گفت: دین اسلام همواره حامی و پشتیبان بهداشت بوده و حفظ سلامت از واجبات شرعی است و طبق فتوای مراجع عظام افرادی به بیماری کرونا مبتلا شده اند اگر سبب انتقال این بیماری به دیگران شوند، مسؤول سلامتی و جان آنها هستند؛ اما دین نیز بر سلامت روحی و معنوی بشر تأکید دارد.

حجت الاسلام گلزاده اظهار داشت: کادر پزشکی درمان و مراقبت های جسمی بیماران را فراهم می کند؛ اما گروه جهادی طلاب هدایت های معنوی و زمینه های آرامش روحی برای کادر پزشکی بیماران را برعهده دارند.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: در ایام شیوع کرونا، رهبر انقلاب طرح مساوات و همدلی را برای رفع نیازهای اقشار کم درآمد جامعه مطرح کرده­ اند که این طرح با استقبال مناسبی از سوی نهادها و مردم روبه رو شده است.

وی درباره شبهه بسته شدن حرم های مطهر و امامزادگان در شرایط شیوع کرونا گفت: خداوند این عالم را بر اساس عوامل طبیعی اداره می کند و ممکن است ویرویس کرونا بر درب و دیوارهای حرم های مطهر نشسته باشد و عامل انتقال این بیماری به افراد سالم شود.

حجت الاسلام گلزاده با بیان اینکه عقل و عرف بر حفظ جان و سلامت جسم حکم می کند، ابراز داشت: باید همواره بهداشت حرم های مطهر مد نظر خادمان قرار گیرد و درب و دیوارها این اماکن برای جلوگیری از انتقال ویرویس کرونا ضد عفونی شده و همچنین باید از ازدحام و اجتماعات در حرم های مطهر جلوگیری شود تا فردی به بدین بیماری مبتلا نشود./۹۹۸/پ۲۰۲/ف

[ad_2]