مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت گفت: دینی که ولایت نداشته باشد، دینی که پرچم دار نداشته باشد و آن هم پرچم‌داری متصل به عالم ملکوت نیست موجب سعادت و خوشبختی بشر نمی‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری شهرکریمه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی در آیین خطبه خوانی خدام حرم مطهر بانوی کرامت که امروز به مناسبت عید سعید غدیر در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، طی سخنانی به تفسیر آیات ولایت در سوره مائده اشاره و اظهار کرد: خداوند در آیه اول این سوره فرموده است که ای کسانی که ایمان آورده‌اید به پیمان‌ها وفادار باشید که نشان می‌دهد تمام پیمان‌هایی که مردم بین خودشان و یا با خدا و اولیاء خدا می بندند محترم است.

وی افزود: امام جواد(ع) فرمودند این آیه اشاره به ۱۰ موردی دارد که پیامبر(ص) از مردم برای امیرالمؤمنین(ع) بیعت گرفت و آنها پیمان بستند که امیرالمؤمنین(ع) را تنها نگذارند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه ۶۷ سوره مائده گفت: پیامبر(ص) بزرگترین مأموریت تاریخ که پیروز کردن دین اسلام بر تمامی ادیان است را به دوش داردند و پیامبر  آمدند که اسلام را به عنوان بهترین شیوه زندگی در سرتا سر عالم حاکم کنند و خداوند در این آیه می فرماید ای مأمور ما، آنچه را به تو دستور داده شده به مردم ابلاغ کن و اگر ابلاغ نکنی مأموریتت را به سرانجام نرسانده‌ای.

وی با بیان اینکه امر مهمی که مأموریت بزرگ فراتاریخی پیامبر(ص) به آن گره خورده است جز ولایت مولا امیرالمؤمنین(ع) نیست، گفت: اگر مردی مانند امیرالمؤمنین(ع) که کوه فضائل است و به تعبیر آیات قرآن علم کتاب نزد او است، به تعبیر پیامبر با حق است و حق با او است و شجاع میدان های نبرد است پرچم مأموریت پیامبر(ص) را بلند نکند این مأموریت به سرانجام نمی رسد.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با بیان اینکه استقرار تمدن بزرگ اسلامی در جهان نیازمند عنصر ولایت است، گفت: اسلام بدون ولایت ناقص است و نمی تواند نسخه حیات بخش باشد؛ و به همین خاطر خداوند در آیه سه سوره مائده بعد از اینکه امیرالمؤمنین به خلافت و وصایت پیامبر(ص) منصوب می شوند می فرماید امروز دین شما کامل شد و نعمت خدا بر شما تمام شد و اکنون است که اسلام می تواند به عنوان دین مورد پسند خدای متعال به بشریت عرضه شود.

وی خاطرنشان کرد: دینی که مجری نداشته باشد، دینی که ولایت نداشته باشد، دینی که پرچم دار نداشته باشد و آن هم پرچم‌داری متصل به عالم ملکوت نیست موجب سعادت و خوشبختی بشر نمی‌شود.

استاد حوزه علمیه گفت: دین یک نقشه راه است و برای عملی شدن نیازمند مرد میدان است و مردم میدان همان ولی حق و امیرالمؤمنین(ع) و فرزندان بزرگوارش تا ولی عصر عجل الله فرجه الشریف است و در روایات است که کسی که مأموریت بزرگ پیامبر(ص) را به اتمام می رساند امام زمان(عج) است.

وی ادامه داد: همانطور که بعد از وفات پیامبر(ص) دین اسلام بدون ولایت ناقص است و دین پسندیده ای نیست در دوران غیبت هم ولایت استمرار دارد و اسلام  بدون ولایت ناقص خواهد بود؛ ائمه (ع) شیعه را رها نکرده اند و در عصر غیبت دست شیعه را به دست ولی فقیه عادل که شبیه ترین انسان ها به امام معصوم است سپرده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جامعه ای که در عصر غیبت با ولی خدا بیعت کند به سمت سعادت حرکت می کند ولی اگر جامعه ای نام اسلام را یدک کشد ولی از عنصر ولایت بی بهره باشد این اسلام به او نفعی نخواهد بخشید و عنصری برای رکود و افت جامعه می شود.

انتهای پیام/