حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی با بیان این که مردم انقلاب نکردند و شهید ندادند که در جمهوری اسلامی اختلاس و حقوق نجومی واقع شود، گفت: در جمهوری اسلامی اختلاس و حقوق های نجومی معنا ندارند و این ها سبب ناراحتی مردم می شوند. به گزارش شهرکریمه ، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عضو هیأت علمی جامعه […]

حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی با بیان این که مردم انقلاب نکردند و شهید ندادند که در جمهوری اسلامی اختلاس و حقوق نجومی واقع شود، گفت: در جمهوری اسلامی اختلاس و حقوق های نجومی معنا ندارند و این ها سبب ناراحتی مردم می شوند.

به گزارش شهرکریمه ، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عضو هیأت علمی جامعه المصطفی امشب در مراسم جشن امام یازدهم که با حضور مراجع تقلید و علما در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد، به تبیین نقش امام عسکری(ع) در حفاظت از شیعه پرداخت.

وی افزود: شکل گیری شیعه از زمان رسول خدا است که حضرت به امیرالمؤمنین علی(ع) فرمود که تو و شیعیانت رستگار هستید، این حرف های ناشیانه و مغرضانه ای که گاهی در کتاب ها زده می شود که شیعه را فلان قوم ایجاد کرد نادرست است؛ شیعه از همان زمان پیامبر شکل گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که از همان زمان هجمه به شیعه چه هجمه فیزیکی و مبارزاتی و چه هجمه های فرهنگی و القای شبهه آغاز شد، اظهار داشت: حرف هایی به شیعه نسبت دادند که وقتی انسان می خواند به لطیفه بیشتر شباهت دارد تا این این که شبهه باشد، نسبت های ابن خلدون و این تیمیه از همین دسته بوده و حرف های سستی است.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز همین حرف های بی پایه در قالب تازه ای از شبکه های ماهواره ای و فضاهای مجازی به صورت گسترده عیله شیعه مطرح می شود، هیچ زمانی به اندازه امروز شاید هجمه به اعتقادات شیعه وجود نداشته و امروز اوج این هجمه ها است که البته بزرگان شیعه آرام ننشسته اند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با بیان این که بزرگان شیعه از این مذهب حق دفاع کردند و اجازه ندادند که شیعه از بین برود، ابراز داشت: اشکال این است که وقتی افراد شبهه را می بینند در آن توقف کرده و از آن عبور نمی کنند، اگر شبهه توقفگاه شود خطرناک است بلکه باید گذرگاه باشد.

وی عنوان کرد: شیعه مبتنی بر عقلانیت، نص، قرآن و ائمه طاهرین(ع) است، امام عسکری برای حفظ تشکل شیعه ای که مورد هجمه بسیاری از افراد و گروه ها بوده ۵ کار را در پیش گرفتند که نخستین کار ایشان حفظ اعتقادات مردم و شیعیان بود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: عقیده اصل است و البته اجباری در آن وجود ندارد چون به زور می توان کسی را وادار به کاری کرد اما با زور نمی توان عقیده افراد را تغییر داد، اگر باور انسان درست شد کارها و افعال هم درست می شود.

وی اضافه کرد: اگر جوان درک کرد که نماز برای آسایش دین و دنیا خود او است و اگر بی نماز شود لطمه می بیند نماز را می خواند و نیازی نیست که به او گفته شود، اگر مردم بدانند خمس چه تأثیری در زندگی آن ها دارد نیازی به تشر و این گونه کارها نخواهد شود.

حجت الاسلام رفیعی با بیان این که بهترین توحید را اعتقادات شیعه  و نهج البلاغه دارد، گفت: بنده تعجب می کنم از وهابی ها و آل سعود که شیعه را مشرک می خوانند، تصور شرک درباره اعتقادات شیعه وجود ندارد؛ زیباترین تفسیر از خداشناسی و توحید را شیعه دارد که توحید ناب است؛ حضرت اعتقادات شیعی به ویژه در بحث امامت را حفظ کردند.

وی افزود: کار دوم امام حفاظت اخلاقی بود، امام عسکری(ع) فرمود شیعه باید تقوا داشته باشد، غرایض انسان سیلاب است که انسان را نابود می کند اگر سد توقوا در برابر آن ساخته شود شهوت به عفت و غضب به شجاعت تبدیل می شود.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با بیان این که حضرت فرمود که شیعه راست می گوید و امانتدار است و به بیت المال خیانت نمی کند، اظهار داشت: مسؤولان باید شیعه مورد انتظار امام عسکری(ع) باشند، مسؤول مورد انتظار حضرت دروغ نمی گوید و به امانت خیانت نمی کند.

وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی اختلاس و حقوق های نجومی معنا ندارند و این ها سبب ناراحتی مردم می شوند، در همین ایام فردی خبیث در روزنامه اطلاعات به رهبر کبیر انقلاب اهانت کرد و مردم به خانه علما رفتند و مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی برای آن ها سخنرانی کردند و در همان جریانات درس ها و بازارها تعطیل و ۱۹ دی خلق شد و افراد بسیاری شهید شدند و مقدمه انقلاب فراهم شد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که مردم انقلاب نکردند و شهید ندادند که در جمهوری اسلامی اختلاس و حقوق نجومی واقع شود، ابراز داشت: جمهوری اسلامی باید پیاده کننده احکام اسلام باشد، بترسند مسؤولانی که به این مسائل توجه نمی کنند.

وی عنوان کرد: آمریکا، دشمنان خارجی و جنگ نمی تواند به این انقلاب ضربه و لطمه بزنند بلکه اختلاف درونی آسیب وارد می کند، اگر خدا باشد من و تو معنا ندارد، رؤسای قوا نباید برای یکدیگر خط و نشان بکشند، در حکومت دینی من و تو و گروه مطرح نیست.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: زمان حضرت علی(ع) هم کج روی هایی صورت می گرفته اما جلوی آن گرفته و با افرا خاطی برخورد می شد، جمهوری اسلامی باید الگو باشد.

وی اضافه کرد: امام عسکری(ع) می فرماید که شیعه باید خوش اخلاق، با تقوا، راستگو و امانتدار باشد، شیعه باید زینت اهل بیت(ع) باشند و محبت مردم را به سوی آن ها بکشانند، از دیگر کارهای حضرت برای شیعه فعالیت های اجتماعی بود و از مردم رفع نیاز می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که از دیگر فعالیت های مهم امام یازدهم برای حفظ شیعه حفاظی سیاسی است، گفت: ایشان اجازه نمی دادند که مردم به دربار بنی عباس بروند و همکاری کنند، تمام ائمه طاهرین(ع) ظلم ستزی بودند، کتاب رهبر معظم انقلاب به عنوان انسان ۲۵۰ ساله بسیار مفید بوده و دید مردم را در دنیا عوض کرده است.

وی افزود: از دیگر کارهای امام عسکری(ع) تعامل با فرقه های غیر شیعه و تحریک نکردن آن ها بود از این رو فرمودند که جمعیت اهل سنت نماز بخوانید، در تشییع جنازه آن ها حاضر شوید و از بیماران آن ها عیادت کنید.

استاد حوزه علمیه با بیان این که در جهانی زنده می کنیم که فرقه ها و گروه های گوناگون وجود دارد، اظهار داشت: سیره اهل بیت(ع) عدم تحریک فرقه ها بوده است، یکی از توصیه های امام عسکری(ع) به شیعیان این است که مراقب باشید میان فرقه های مخالف اعتقادات خود ایجاد تحریک نکنید بلکه به گونه ای برخورد کنید که رفتار شما دیگران را به سوی مکتب اهل بیت(ع) جذب کند.

منبع:رسا