امام جمعه قم گفت: رهبر معظم انقلاب راهبرد دشمن در خالی کردن میدان از مردم را اینگونه تفسیر کردند که وظیفه هر صاحب صدایی است که از اهمیت حضور و مشارکت مردم سخن بگوید و بدون خواست مردم خیمه نظام اسلامی برجای نمی‌ماند.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم با اشاره به قیام ۱۹ دی مردم قم و روحانیت در اعتراض اهانت به ساحت مرجعیت گفت: به این مناسبت هر سال مردم قم به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند و ایشان در این دیدار عمده بحث خود را به قدرت آفرینی مردم در حوادث بزرگ اشاره کردند و در خصوص غزه نیز فرمودند حضور مردم در حوادث غزه آمریکا و اسرائیل را عاجز کرده است.

خطیب جمعه قم ادامه داد: حضور اقشار مختلف مردم در صحنه می‌تواند نقشه‌های دشمن را خنثی کند و مشارکت عمومی در تصمیمات کلان، عامل مهمی در جهت توسعه و پیشرفت است و موجب قطع دست درازی بیگانگان می‌شود.

امام جمعه قم افزود: رهبر معظم انقلاب راهبرد دشمن در خالی کردن میدان از مردم را اینگونه تفسیر کردند که وظیفه هر صاحب صدایی است که از اهمیت حضور و مشارکت مردم سخن بگوید و بدون خواست مردم خیمه نظام اسلامی برجای نمی‌ماند و این نگاه رهبر معظم انقلاب برگرفته از راهبرد اسلام و پیامبر اکرم است که نقش حضور مردم در اسلام بسیار مهم است.

خطیب جمعه قم ادامه داد: مشروعیت همه چیز در طول اراده الهی است و مردم گرایی در اسلام ریشه در چارچوب اسلام ناب محمدی دارد و اراده مردم فراتر از این نیست.

وی با بیان اینکه عرصه انتخابات بسیار مهم است افزود: هر یکسال و چند ماه در کشور انتخاباتی داشته‌ایم و ما تنها کشوری هستیم که پس از پیروزی انقلاب مردم به پای صندوق رأی آمدند و باید به اتکای رأی مردم کسی بر سر کار بیایید که نظام را پیش ببرد و این انتخابات مظهر حضور و خواست مردم است.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) تصریح کرد: مردم بزرگ ایران در پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب و پاسداشت خون شهدا امید دشمنان را ناامید و مجلسی انقلابی و ولایتمدار را با حضور گسترده در پای صندوق رأی تشکیل می‌دهند.

آیت الله سعیدی در ادامه با اشاره به حوادث منطقه گفت: آمریکا و انگلیس با حمایت از کشورهای غربی و منطقه به برخی از نقاط یمن حمله کردند که ارتش یمن اعلام کرده به این تجاوز پاسخ خواهد داد و هرگز از این حملات عقب نشینی نخواهند کرد و آنان دارای تجهیزات و موشک‌های هستند که می‌تواند به پایگاه‌های آمریکایی برسد.