خطیب نماز جمعه قم بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب چندین سال است برای مردمی کردن اقتصاد راه حل ارائه کرده‌اند، گفت: راه نجات کشور برای حل مشکلات اقتصادی، خصوصی‌سازی اقتصاد کشور با محوریت مردم است.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، آیت‌الله سید محمد سعیدی، در خطبه نماز جمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ که در مصلی قدس قم برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و با اشاره به آیه ۴۱ سوره توبه گفت: خداوند در این آیه به مؤمنین فرمان می‌دهد سبک‌بار و یا سنگین بار کوچ کنید و در راه خدا با مال و جان تان جهاد کنید.

 

وی با بیان اینکه این آیه فرمان جهاد می‌دهد، ادامه داد: جهاد با مال و جان مفهوم عام دارد و هرگونه بهره‌برداری از مال در راه خدا در ذیل جهاد با مال قرار می‌گیرد همچنین استفاده از علم و اندیشه، زمان و قدرت در راه خدا نیز از مصادیق جهاد با نفس است.

 

امام جمعه قم اظهار کرد: در راه خدا بودن به معنای قربه الی الله گفتن در ابتدای عمل نیست، بلکه به معنای این است که کل عمل انسان باید در راه خدا باشد و هر جهادی در راه خدا نیست.

 

نماینده ولی فقیه در استان قم در خطبه دوم عنوان کرد: امام جواد (ع) درس بزرگی به ما آموختند و آن درس این است زمانی که در مقابل قدرت‌های منافق و ریاکار قرار می‌گیرید باید همت کنید و هوشیاری مردم را در مقابل این قدرت‌ها برانگیزید.

 

وی با اشاره به ولادت حضرت علی (ع) و ایام اعتکاف بیان کرد: مراسم اعتکاف از سنت‌های حسنه‌ای این ایام است، اعتکاف زمان مخصوصی ندارد، اما در روایات بهترین زمان ماه رمضان بیان شده است ولی در بین ما در ایام البیض (ماه رجب) رواج دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قم، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ ساختار قدرت را به هم ریخت و نظام سلطه را به هم پاشید و ثابت کرد می‌توان سلطه‌گر نبود و سلطه را هم نپذیرفت.

 

وی با بیان اینکه دشمنان از روزهای نخست به دنبال فروپاشی این نظام مقدس بودند، ادامه داد: دشمنان با بزرگ نشان دادن مشکلات، سیاه نمایی و کوچک جلوه دادن دستاوردهای انقلاب می‌خواهند مردم را ناامید کنند و حکومت را ناکارآمد نشان دهند به همین خاطر رهبر معظم انقلاب همه را به جهاد تبیین سفارش کردند و بیان کردند که جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است.

 

تولیت حرم حضرت معصومه (س) در خصوص الزامات جهاد تبیین بیان کرد: اساس کار دشمن در میان ما شبهه افکنی و ابهام‌آفرینی است پس اساس کار ما نیز باید بصیرت افزایی و روشنگری باشد همچنین باید مواظب باشیم در زمین دشمن بازی نکنیم و سنگر مبارزه با دشمن را عالمانه، کارشناسانه و مستند انتخاب کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه در جهاد تبیین باید زاویه دیدمان با زاویه دید رهبر معظم انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) یکی باشد، افزود: در جهاد تبیین باید در بیان دستاوردها، نکات مثبت و تحول‌آفرین دولت و نظام مستند، مستدل و قوی وارد شد همچنین باورمندی به نصرت الهی در جهاد تبیین برای جبهه حق یک ضرورت است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب مطالبه کردند در حوزه محتوایی باید عظمت انقلاب اسلامی که بدون اتکا به قدرت‌های جهانی است را تبیین کرد و گفت که انقلاب اسلامی فقط به خدا تکیه کرده است و فقط از ولی‌فقیه زمانش پیروی می‌کند.

 

وی اظهار کرد: قدرت‌ها و دولت‌هایی که به طرق مختلف در اندیشه براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند به صراحت بیان می‌کنند که برای براندازی جمهوری اسلامی شکست مفتضحانه‌ای خوردند و اگر به همین سبک حرکت کنند خودشان در فروپاشی هستند.

 

خطیب نماز جمعه قم بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب چندین سال است برای مردمی کردن اقتصاد راه حل ارائه کرده‌اند، گفت: راه نجات کشور برای حل مشکلات اقتصادی، خصوصی‌سازی اقتصاد کشور با محوریت مردم است.

 

وی ادامه داد: دولت کارهای خوبی را شروع کرده اما ناکافی است و باید به صورت جدی‌تر مطالبات رهبری را انجام دهد نباید با ساختارهای قدیم وارد حل مشکلات شود؛ زیرا آن‌ها شکست خورده است.

 

آیت‌الله سعیدی، گفت: دولت باید سیاست‌های رهبر معظم انقلاب که زمین‌مانده است را اجرا کند، همچنین از قدرت خودش برای بسیج کردن مردم استفاده کند؛ زیرا مردمی که با رهبری امام خمینی (ره) انقلاب کردند توان حل مشکلات اقتصادی را با هدایت رهبر معظم انقلاب دارند.

 

وی افزود: دولت باید موانع را از سر راه مردمی کردن اقتصاد بردارد به مردم کمک کند و ابزار و عوامل را فراهم کند در اختیار مردم قرار دهد و این به معنای حذف دولت در اقتصاد نیست.

 

انتهای پیام/

  • منبع خبر : مرکز خبر حوزه