[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر پنج‌شنبه طی سخنرانی در تفسیر سوره انبیا که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) انجام شد، اظهار داشت: در آیه ۷۶ سوره انبیا آمده است که حضرت نوح (ع) از قومش به دلیل آزارهای بسیار خسته شده بود بنابراین دعا کرد و ما […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر پنج‌شنبه طی سخنرانی در تفسیر سوره انبیا که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) انجام شد، اظهار داشت: در آیه ۷۶ سوره انبیا آمده است که حضرت نوح (ع) از قومش به دلیل آزارهای بسیار خسته شده بود بنابراین دعا کرد و ما دعایش را اجابت کردیم و خودش و بخشی از خانواده‌اش را که مؤمن بودند از این مصیبت نجات دادیم.

وی گفت: سخت‌ترین آزاری که به حضرت نوح (ع) دادند این بود که زمانی که ایشان با قومش صحبت می‌کرد نوک انگشتشان را در گوش می‌کردند و لباسشان را بر صورتشان می‌پیچیدند تا گوش‌هایشان بسته شود و چشم‌هایشان نبیند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اسرائیل و آل سعود جنایتکار و کسانی که کودک کشی در دنیا می‌کنند و حتی در ماه مبارک رمضان نیز دست از کشتار برنمی‌دارند و همینطور ستمگرانی که ملت‌ها را تحریم می‌کنند و حتی با توجه به شرایط امروز که مردم به دارو احتیاج دارند به تحریم‌ها ادامه می‌دهند، مورد نفرین قرار می‌گیرند.

وی گفت: به دنبال آزاری که به نوح (ع) دادند و نفرینی که ایشان کرد دعای حضرت نوح (ع) اجابت شد و سیل آمد و ایشان با کشتی از سیل عبور کرد.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه خداوند وعده یاری داده است، افزود: آیات فراوانی داریم در این خصوص که خداوند به انسان‌ها و نیازمندان یاری می‌کند.

وی در خصوص شیوه‌های یاری خداوند تصریح کرد: یکی از شیوه‌ها آرامشی است که به انسان می‌دهد، دومین شیوه اجابت دعاست، سومین شیوه کرامت، چهارمین شیوه واگذاری حکومت و پیروزی به مؤمنان، پنجمین شیوه نصرت الهی، ششمین شیوه نجات از خطر، هفتمین شیوه ابطال کید دشمنان، هشتمین شیوه الهام و نهمین شیوه گسترش پیروان است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی (ص) بیان کرد: یأس و ناامیدی در مردم ناشی از عجول بودن و شتاب است زیرا متأسفانه افق دید و تحمل برخی کم است.

وی گفت: نصرت الهی اسبابی دارد که گاهی ممکن است اتفاقاتی منجر به پیروزی‌های بعدی شود.

حجت الاسلام رفیعی ابراز کرد: خداوند مؤمنان را از خطر نجات می‌دهد بنابراین باید باورهایمان را تقویت کنیم و امیدمان به خدا قوی باشد.

وی با بیان اینکه خمس موجب زیاد شدن مال و روزی می‌شود، افزود: وحی تنها مخصوص انبیا نیست بلکه برای همه مؤمنان ممکن است وجود داشته باشد.

[ad_2]