[ad_1] حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، در بیان توصیه هایی در جهت مقابله با کرونا عنوان کرد: ویروس کرونا مثل بسیاری از ویروس هایی که قبلا در زندگی ما و در کشور تجربه کردیم یک ویروس عفونی با نوع خاصی است که با پیشگیری و رعایت نکات بهداشتی […]

[ad_1]

حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، در بیان توصیه هایی در جهت مقابله با کرونا عنوان کرد: ویروس کرونا مثل بسیاری از ویروس هایی که قبلا در زندگی ما و در کشور تجربه کردیم یک ویروس عفونی با نوع خاصی است که با پیشگیری و رعایت نکات بهداشتی یقینا می‌توان از ابتلاء به آن جلوگیری کرد.

وی افزود: توصیه مؤکد دین بر این است که باید همیشه نظافت را رعایت کنیم به ویژه در این برهه تا وقتی که این ویروس هست، رعایت این نکات و اصول بهداشتی یک فریضه دینی محسوب می‌شود؛ در حقیقت رعایت مسائل بهداشتی یک فریضه عقلی و عقلایی است.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی نائینی نسبت به عدم رعایت مسائل بهداشتی در این ایام از سوی برخی افراد هشدار داد تأکید کرد: نمی‌شود یک نفر بگوید اگر تقدیر بر این باشد که من مبتلا نشوم، نخواهم شد و نیازمند اصول بهداشتی نیستم، بنابراین شیوه رعایت اصول بهداشتی به رعایت نظافت است و این رعایت نظافت از واجبات دینی است.

وی با بیان این که خیلی از مستحبات دینی ما در راستای حفظ نظافت و بهداشت شخصی است، گفت: بسیاری از مستحبات ما حتی در مستحبات عبادی به خاطر حفظ بهداشت عالی تر و برتر است مثل وضو گرفتن و غسل کردن و مقدمات وضو مثل مذمذه و استنشاق که همه به دلیل رعایت اصول بهداشتی است.

سخنگوی حوزه های علمیه با بیان این که شستشوی دست ها به ویژه قبل و بعد از غذا از مستحبات مؤکد در دین است، ابراز داشت: در برخی از مواقع مثل این زمان که ویروس وجود دارد، رعایت این اصول بهداشتی، لازم تر، مستحب تر و با اهمیت تر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم استفاده از فرصت ماه رجب و شعبان در جهت دعا برای رفع مصائب و بلایا گفت: قرآن کریم می‌فرماید: خداوند به شما توجهی نمی‌کند اگر دعا نکنید، آنجایی که می‌فرماید: «قُلْ مَا یَعْبَأُ بِکُمْ رَبِّی لَوْلَا دُعَاؤُکُمْ ۖ فَقَدْ کَذَّبْتُمْ فَسَوْفَ یَکُونُ لِزَامًا».

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی نائینی در پایان خاطرنشان ساخت: بنابراین دعا و تضرع در پیشگاه خداوند در این که این ابتلاء را از کشور و جامعه اسلامی ما دور بکند خیلی مهم است و از آن سوی دیگر همه ما باید مسائل بهداشتی را به خاطر دین هم که شده است رعایت کنیم./۱۳۳۰/ج

[ad_2]