[ad_1] به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین بنیادی در ویژه برنامه منبرهای مجازی خبرگزاری شهرکریمه، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان خدمت همه مؤمنان، مسلمانان و معتقدین به احکام و شرایع توحیدی و آسمانی، این ماه را ماه رسیدن به اوج بندگی و کمال دانست و بر لزوم بهره برداری حداکثری متدینان از […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین بنیادی در ویژه برنامه منبرهای مجازی خبرگزاری شهرکریمه، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان خدمت همه مؤمنان، مسلمانان و معتقدین به احکام و شرایع توحیدی و آسمانی، این ماه را ماه رسیدن به اوج بندگی و کمال دانست و بر لزوم بهره برداری حداکثری متدینان از این فرصت تاکید کرد.

استاد و خطیب حوزه علمیه قم توجه و تامل در ادعیه و مناجات های وارده درباره ماه مبارک رمضان را در تهذیب نفس و خودسازی انسان بسیار مؤثر خواند و از دعای جوشن کبیر به عنوان دعایی یاد کرد که به روح و جان بندگان خدا، نشاط، امید و صفا می دهد.

آنچه در ادامه می خوانید، بخش نخست سخنان حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی در ویژه برنامه منبرهای مجازی سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه است.

بسم الله الرحمن الرحیم

ماه مبارک رمضان آقای ماه های تمام سال است، رمضان ایامی است که در آن خدای متعال نگاه ویژه ای به بندگان خود دارد. ماه رمضان ماه تمرین بندگی و ماه رسیدن به قله های کمال در مسیر عبودیت و بندگی است.

انبوهی از آیات و روایات، ادعیه و مناجات ها و همچنین تاکیدات اولیاء الله درباره آثار ماره مبارک رمضان و فوایدی که برای جسم و روح و روان انسان بیان شده دلالت می کند که این ماه یک ماه ویژه است.

وظیفه ما در این ماه این است که این ویژگی ها را به خوبی بفهمیم، این فرصت بزرگی که خدای متعال در اختیار بندگان خود قرار می دهد را قدر بدانیم؛ خطبه مشهور نبی اکرم(ص) در جمعه آخر ماه شعبان خطبه معروفی است، اکثرا این را می دانیم اما باور به این فرازها و این مضامین انسان را برای ماه رمضان آماده می کند. باور و اعتقاد به این امور و این که انسان خود را به لحاظ فکری، روحی و جسمی آماده کند، باعث می شود انسان در این ماه بهره بیشتری ببرد.

باید سعی کنیم ادعیه خاصی که با نفس و کلام معصوم بیان شده را شناسایی کنیم، گاهی عزیزان ما به ادعیه خاصی که در این ماه بیان شده و توصیه می شود از آنها درس گرفت، آشنایی ندارند، علمای ما، مبلغان ما حاضرند در جایگاه های مختلف و کتب بسیاری نیز در دسترس عموم است؛ تقاضای ما این است که این دعاها را تنها برای شب های احیا نگذارند.

دعای جوشن کبیر تنها مخصوص شب های قدر نیست، این دعا دعایی برای تمام سال است که به انسان صفا و امید و نشاط می دهد و روح انسان را زنده می کند.

تکرار اسماء الهی باعث می شود که انسان به رحمت و بزرگی خدای متعال آشنا شود و بفهمد که در این عالم تنها نیست؛ باعث می شود انسان احساس تنهایی در درون خود پیدا نکند، در ماه رمضان خود را متوجه تربیت نفس کند، تربیت نفس و خودسازی در بسیاری از امور که علما و عرفای ما از آن به خودسازی تعبیر کرده اند؛ یک اصل مهم در ماه مبارک رمضان است.

[ad_2]