اولین اردوی روایت پیشرفت در سال ۱۴۰۲ به همت سازمان بسیج رسانه استان قم و با حضور برخی از خبرنگاران قمی روز پنج شنبه با بازدید از ۲ کارخانه واقع در شهرک صنعتی شکوهیه قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، جمعی از خبرنگاران قمی به همت سازمان بسیج رسانه استان قم روز پنج‌شنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۱ برای بازدید از کارخانه وایا باطری و آسیا نگار گلسار راهی شهرک صنعتی شکوهیه قم شدند. سرهنگ پاسدار داوود شمس مسئول سازمان بسیج رسانه استان قم خبرنگاران قمی را در این اردو همراهی کرد.

مقام معظم رهبری در بیانات خود در ۲۱ آذرماه ۱۴۰۰ فرموده است: «شما روایت کنید حقایق جامعه‌ی خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را. شما اگر روایت نکنید، دشمن روایت میکند؛ شما اگر انقلاب را روایت نکنید، دشمن روایت میکند؛ شما اگر حادثه‌ی دفاع مقدّس را روایت نکنید، دشمن روایت میکند، هر جور دلش میخواهد؛ توجیه میکند، دروغ میگوید آن هم ۱۸۰ درجه خلاف واقع؛ جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کند.»

جمعی از اصحاب رسانه اسنان قم در اولین اردوی روایت پیشرفت در سال ۱۴۰۲، در اولین بازدید سراغ کارخانه وایا باطری رفتند. این کارخانه از سال ۱۳۹۰ در حوزه تولید باطری انواع خودرو در شهرک صنعتی شکوهیه مشغول به فعالیت است.

سعادت‌مقدم مدیرتولید شرکت وایا باطری در جمع خبرنگاران حاضر شد و طی سخنانی بیان کرد: محصولاتی که در کارخانه ما تولید می‌شود با بهره‌گیری از مدرن‌ترین ماشین‌آلات و دانش فنی روز دنیا موفق شده در سال حدود ۱ میلیون باطری تولید کند. کارخانه ما ظرفیت تولید سالانه بیش از ۲ میلیون باطری را دارد اما متاسفانه برخی مشکلات همچون مافیا توزیع مواد اولیه مانع این اقدام شده است.

وی در ادامه افزود: درحال حاضر ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم در کارخانه وایا باطری در ۳ شیفت مشغول به فعالیت هستند، باتوجه به حد بالای تقاضا در بازار باطری، خط تولید این کارخانه به صورت ۲۴ ساعته فعال است.

سعادت‌مقدم در پایان گفت: باتری های تولیدی شرکت وایا باطری دارای صفحات کلسیمی اکسپند و از نوع MF (بدون نیاز به نگهداری) می‌باشند که به عنوان محصولی با کیفیت و با قابلیت استارت‌زنی بالا و طول عمر طولانی به بازار عرضه شده است. مواد اولیه مورد نیاز ما کاملا در داخل کشور تولید می‌شود اما دستگاه‌های خط تولید از کشورهایی همچون چین و آلمان وارد شده‌اند.

بعد از پایان بازدید از شرکت وایا باطری، خبرنگاران سراغ کارخانه گروه صنعتی آسیا نگار گلسار رفتند. این کارخانه در حوزه تولید صفحه کابینت، پی وی سی، های گلاس و پی‌اس دی مشغول به فعالیت است.

خبرنگاران قمی در بدو ورود به شرکت آسیا نگار گلسار با استقبال گرم دکتر مالکی مدیرعامل این شرکت مواجه شدند.

مدیرعامل شرکت آسیا نگار گلسار در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این کارخانه برای اولین بار در سال ۱۳۸۶ وارد فعالیت تولیدی در کشور شد، در ادامه در سال ۱۳۹۰ دومین کارخانه ما تحت عنوان «آفاق نگار گلسار» افتتاح شد.

 

وی افزود: بعد از گذشت مدتی و شناختی که نسبت به بازار جهانی کسب کردیم، تصمیم گرفتیم بخشی از تولید خود را به صادرات اختصاص دهیم. درحال حاضر ۳ دفتر در کشورهای عمان، ازبکستان و آذربایجان داریم.

مالکی خاطرنشان کرد: این شرکت درحال حاضر ۲۲۵ پرسنل و ۹ خط تولید دارد و برای ۴ گروه هدف محصولات خود را تولید می‌نماید. برای صادرات حدود ۸ کشور تا به امروز مخاطب هدف ما در این حوزه هستند. ماهیانه ۱۲ هزار شاخه صفحه کابینت در این شرکت تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت آسیا نگار گلسار در پایان تصریح کرد: سال گذشته حدود ۵ درصد از تولید ما به حوزه صادرات اختصاص داشت اما با برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۲ به‌دنبال این هستیم میزان صادرات را به ۱۵ درصد افزایش دهیم.

به گفته سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم، استان قم دارای ۷ شهرک و ۲ هزار ۵۰۰ واحد صنعتی است که نشان می‌دهد این استان سهم بسزایی در چرخه اقتصادی کشور به ویژه رونق تولید دارد.

انتهای پیام/