آیت‌الله رجبی تصریح کرد: نقش‌آفرینی در مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و بصیرتی از مهمترین عرصه‌های فعالیت روحانیت است و روحانیت بایستی پرچمدار بصیرت‌افزایی باشد و حقایق دین مقدس اسلام را تبیین کند.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، آیت الله محمود رجبی ظهر امروز در همایش جهاد تبیین که در مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، با تاکید بر اینکه همواره جهاد جایی‌ست که دشمنی پیش رو باشد، عنوان کرد: جهاد تبیین نیز جهادی در عرصه روشنگری مقابل دشمنان است و طبق منطق قرآن کریم از آغاز خلقت انسان، انبیای الهی همواره برای جهاد تبیین مبعوث شده‌اند؛ دشمنان هرگاه می‌خواستند مردم را از مسیر انبیاء و سعادت منحرف کنند، پیامبران را مبعوث می‌کرد.

 

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم برای پیامبر گرامی اسلام ۴ وظیفه بیان کرده که سه وظیفه آن در کنار تزکیه، تبیین است. این نشان از اهمیت مسئله تبیین در نقشه‌ای است که خدای متعال برای سعادت بشر آورده است.

 

آیت الله رجبی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به وسیله جهاد تبیین توانست نظام جمهوری اسلامی را برپا کند، مطرح کرد: به محض رخداد انقلاب اسلامی، تمام دشمنان دین، دشمنان نظام و انقلاب به میدان مبارزه فکری و فرهنگی با نظام به خصوص محور ولایت فقیه آمدند.

 

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه همه اقشار جامعه وظیفه در جهاد تبیین دارند، آن قشری که پیش و بیش از همه باید وارد این عرصه شود، روحانیت است؛ چراکه رسالت و فلسفه وجودی روحانیت همین جهاد تبیین است.

 

رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: روحانیت باید در مسیر ارزشهای انقلاب، در مسیر ارزشهای اسلامی و مبانی فکری اسلامی، جهاد تبیین کند و آنچه در توان دارد در این عرصه وارد میدان شود.

 

وی با بیان اینکه ارزش‌ها، هنجارها و سبک زندگی اسلامی را دومین عرصه حضور پررنگ دشمن است و خاطرنشان کرد: وظیفه طلاب و روحانیون است که در این عرصه و بُعد اخلاقی وارد عمل شود و از تمام ارزش‌های اسلامی و انقلاب دفاع کند.

 

آیت الله رجبی در پایان نقش‌آفرینی در مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و بصیرتی را سومین عرصه فعالیت روحانیت دانست و یادآور شد: روحانیت بایستی پرچمدار بصیرت افزایی باشد و حقایق دین مقدس اسلام را تبیین کند.

 

انتهای پیام/

 

  • نویسنده : مجتبی امیرفرزانه