فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: روحانیت معظم ما که همیشه در تاریخ مبارزات ضد استبدادی و استعماری ملت و امت ما نقشی پیشتاز و پیشگام و پیشرونده و جلودار داشته است، با انتشار روح آگاهی در جوامع، جهاد را عامل سعادت مسلمانان قرار داده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، سردار سرلشکر حسین سلامی، پیش از ظهر امروز در کنگره ۴۰۰۰ شهید روحانی که مصلای قدس قم برگزار شد، با اشاره به اینکه بحمدالله فضای عطرانگیز، مطهر و دلنشینی بر شهر قیام و اجتهاد، شهر مقدس قم در جوار بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س) حاکم است، عنوان کرد: خدای متعال را سپاس‌گزارم که ما را به محفل شهدای روحانی که تجلی گاه ترکیب علم و اجتهاد و جهاد است و به پابوسی خانواده معظم این شهیدان، نائل گردانیده است.

 

وی اضافه کرد: ایام متعلق به آزادی شهر زیبای خرمشهر از اسارت مستکبران و همزمان با شهادت فرماندهان و شهدای بزرگواری که در آزادی این قطعه آسمانی سرزمین مان مجاهدت کرده اند، می باشد و این ایام را گرامی می‌داریم.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: ما برای توصیف هر حقیقتی اگر از بستر تاریخ حرکت کنیم، می‌توانیم به ترسیم شاکله و شخصیت و رخسار آن به ترسیم صورت و سیرت آن بپردازیم؛ بهترین توصیف برای روحانیت معظم ما در طول تاریخ، نگاهی است تاریخی و عمیق به نقشی که این جریان در صیانت از اسلام در طول قرن‌ها ایفا کرده است.

 

وی با بیان اینکه عالمان ما در تمام ادوار تاریخ حیات اسلام صائنان دین بوده‌اند، افزود: مروجان شریعت و مبلغان رسالت الهی در روی زمین بوده اند؛ این عزیزان بوده اند که اسلام را از خطر تحریف حفظ کرده و نجات داده اند و جریان ناب و خالص اسلام را در طول قرن ها در پیکره امت جاری ساخته اند؛

 

سلامی تصریح کرد: روحانیت بر روی منابر، مساجد و تکیه‌ها و هیئات مذهبی روح و حقیقت اسلام را بیان نموده و مفسر حقائق قرآن بوده اند و در یک کلام، اسلام را قرن ها جاری کرده اند و اجازه تعطیلی آن را نداده اند و این زیباترین نقش جاودانه روحانیت عزیز ماست.

 

وی ابراز کرد: هرچه ما به میانه قرن چهاردهم هجری و انتهای آن نزدیک می شویم، این نقش برجسته تر، جاودانه تر و مؤثرتر است؛ به خصوص از زمانی که طوفان تمدن غرب از مغرب زمین به مشرق آن حرکت کرد و به تدریج، مظاهر شیطانی؛ اما جلال و جمال به ظاهر زیبای آن تلاش کرد اسلام را از صفحه جغرافیای سیاسی عالم حذف کند؛ غرب تلاش کرد احکام دین خدا را تعطیل کن و تلاش کردند اسلام را به مرگ بکشانند؛ هویت اعتقادی، دینی، ملی مسلمانان را غارت کند.

 

این سخنران کنگره شهدای روحانی با اشاره به اینکه غربی‌ها مسلمانان را چیزی به حساب نمی آوردند و دنیای اسلام را در جغرافیای سیاسی غرب جستجو می‌کردند، ادامه داد: به تدریج ارزش های اخلاقی اسلام را می زدودند و هویت انسانی انسان را از غرب جایگزین می کردند و اگر این ماجرا تا امروز ادامه می داشت، مطمئنا از آن اسلام پرفروغ، فروغی نمی ماند و حتی کار به جایی رسید که به تعبیر رهبری، بر جنازه اسلام هم شلاق می زدند.

 

وی اضافه کرد: اما روحانیت معظم ما که همیشه در تاریخ مبارزات استبدادی، ضد استبدادی و استعماری ملت و امت ما نقشی پیشتاز و پیشگام و پیشرونده و جلودار داشته است، با انتشار روح آگاهی در جوامع، جهاد را عامل سعادت مسلمانان قرار داده اند و در انقلاب اسلامی امام راحل عظیم الشأن مان خورشید اسلام درخشید.

 

سلامی تاکید کرد: با حضور امام، حرکت انقلاب ظاهر شد و در یک اعجاب تاریخی و اعجاز الهی، انقلاب اتفاق افتاد و خورشید عالم تاب اسلام از افق ایران اینبار برای شکست دادن بزرگترین امپراطوری تاریخ بشر به صحنه حیات سیاسی امت اسلام آمد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: شکست دادن آمریکا در عصر دوران جنگ سرد که دوره انجماد عالم اسلام بود و همچنین ذوب کردن یخ های انجماد و شکست دادن یک قدرت به ظاهر شکست ناپذیر همچون آمریکا، چیزی جز یک اعجاز و نتیجه نصرت الهی برای مؤمنانی که شمشیر جهاد از نیام خارج کرده بودند، نبود.

 

انتهای پیام/