نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: استقامت و داشتن اراده از علامت‌های زنده بودن یک جامعه است و این مقاومت که در یمن و فلسطین دیده می‌شود، تولید شده اراده ملی ایرانیان و زاده انقلاب و نهضت جمهوری اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، آیت الله محسن اراکی امشب در هشتمین شب از مراسم جشن بزرگ دهه فجر انقلاب اسلامی که در مسجد چهارمردان به همت شورای هماهنگی اصول گرایان استان قم برگزار شد، انقلاب اسلامی ایران را آغاز تجدید حیات جامعه دانست و گفت: یکی از علائم مهم مرگ جامعه، از دست دادن قدرت تشخیص درست از نادرست است.

 

وی افزود: مردمی که یزید را بر امام حسین (ع) ترجیح دادند، قدرت تشخیص حق از باطل را نداشتند و امروز مردمی که ضدانقلاب حرکت می‌کنند و برعلیه انقلاب موضع می‌گیرند و طرفدار آمریکا و صهیونیست‌ها می‌شوند، قدرت تشخیص نداشته و بی‌بصیر اند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در خصوص علت اصلی انقلاب در سال ۱۳۵۷ بیان کرد: در زمان حکومت پهلوی، شاه و نخست وزیر را آمریکا مشخص می‌کرد، اعضای دولت را آمریکا معرفی می‌کرد، اقتصاد کشور دست دولت‌های خارجی بود، نفت کشور ایران دست آمریکایی ها بود، ۸۰٪ مردم در روستاهای بی آب و برق زندگی می‌کردند، که مردم این اوضاع نابسامان را دیدند و قیام کردند و این انقلاب شکوهمند و بی‌نظیر را رغم زدند.

 

وی همچنین ابراز کرد: جامعه ای نتواند خوب و بد را، صالح و فاسد را، مردم داری و دشمن سالاری را از هم تشخیص دهد، جامعه ای مرده است که در سخنان حضرت امیر (ع) و اهل بیت (ع) تاکیدات انبوهی بر حیات جامعه شده است. پس قدرت تشخیص اولین نشانه زنده بودن جامعه است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه عزتمندی و عدم پذیرش ذلت علامت دوم زنده بودن یک جامعه است، اضافه کرد: یکی از مهم ترین شاخصه های ذلت اختیار نداشتن یک ملت برای انجام امور و تصمیمات کشور خود است که ما در زمان پهلوی اختیار مان دست آمریکایی ها و انگلیسی ها بود؛ یک ملت زنده اختیارش در هر زمینه دست خودش است که انقلاب اسلامی آمد و دست دخالت خارجی‌ها در امور کشور را شکست.

 

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه جهاد تبیین خاطرنشان کرد: دستاوردهای بزرگ، همه‌گانی و بسیاری که ملت ایران به واسطه این انقلاب مقدس و شکوهمند اسلامی اختیار کردند باید تبیین و رسانه ای شود. باید اقدامات و خدماتی که در عرصه های علمی، اقتصادی و فرهنگی در این چهل و سه سال انجام شده است، دیده شوند.

 

رئیس دانشکده اصول دین عنوان کرد: یکی از افتخاراتی که بوسیله انقلاب اسلامی بدست آوردیم، این است که رهبران ما عادل‌ترین ها، حکیم‌ترین ها و دانشمندترین ها هستند. کدام یک از رهبران جهان میتواند مثل مقام معظم رهبری تسلط بر امور مختلف آن هم با علمیت داشته باشد؟ داشتن رهبر عادل یکی از بزرگترین نعمتهای الهی است.

 

وی ادامه داد: مدیریت‌ها و تدبیرهای دقیق رهبری و مسئولان کارآمد کاری کرده است که آمریکا اقرار می‌کند که ما در برابر ایران به شکست مفتضحانه دچار شده ایم و این یک پیروزی بزرگ است. اینکه امروز روسیه و چین جرئت می‌کنند مقابل آمریکا بایستند را از کشور عزیز ایران آموخته اند.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: ایران اسلامی در سطح دنیا یک قدرت برتر مطرح شده است؛ درحالی که پیش از انقلاب اصلا ایران جزو کشورهای قوی شناخته نمی‌شد.

 

آیت الله اراکی در پایان بااراده و استقامت داشتن را سومین علامت زنده بودن جامعه دانست و بیان کرد: این مقاومت که در یمن و فلسطین اتفاق می‌افتد، دقیقا تولید شده اراده ملی ایرانیان است؛ این روحیه زاده نهضت جمهوری اسلامی است.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مجتبی امیرفرزانه