امروز فرزندان و همسرانی «روز پدر» و« روز مرد» را کنار مزار شریف پدران و مردان شهیدشان جشن گرفته‌اند و یادی از خاطرات و صفات این بزرگ‌مردان روزگار و فدائیان دین مقدس اسلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، جبهه‌های نبرد با دشمنان دروازه‌ای در زمین و آسمان دارد؛ برخی در جست‌وجوی دروازه‌ی آسمانی جبهه‌ها بودند که به سوی کربلای معلی باز می‌شد و جز مردان مرد را به آن راه نمی‌دادند.

 

علی علیه السلام آن پدر مهربان شیعیان عالم و الگوی زندگانی شهدای راه دفاع از حق و حقیقت، امروز در شریف‌ترین مکان این کره خاکی، بیت الله الاعظم، درون کعبه متولد می‌شوند.

 

زیبایی این روز مبارک وقتی کامل‌تر شد که عنوان «روز پدر» و «روز مرد» نیز به تقویمش افزوده شد تا زنان برای مردان خود و فرزندان برای پدران خود جشن بگیرند و از تلاش‌های دلسوزانه و زحمات پراز عشق و محبت‌شان قدردانی کنند.

 

اما پدران و مردانی که بخاطر دفاع از دین، وطن و خاک کشور سرافرازشان از جان خود عاشقانه و عارفانه گذشتند و تا آخرین قطره خون در برابر دشمنان با غیرت علوی خود، جنگیدند.

 

فرزندان و همسران شهدا نیز همزمان با سالروز میلاد سراسر نور مولای متقیان امیرمومنان حضرت علی علیه السلام و روز پدر و مرد، بر سر مزار این دلاور مردان بی‌نظیر و فراموش نشدنی در «آئین دیدار با پدران آسمانی» حاضر می‌شوند و با آهی پر از حسرت و دلتنگی فراق عزیزان خود، این روز را به آنها تبریک می‌گویند.

 

در حاشیه این مراسم توانستم با چند فرزند و یک همسر شهید گفت‌وگوی کوتاهی داشته باشم تا این‌بار فرزندان و همسران از پدران و مردان آسمانی روایتگری کنند.

شهید احمد اصغری در سن ۴۳ سالگی پس از هفت سال نبرد علیه باطل، بر اثر گاز خردل شیمیایی در مریوان به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

 

مهری اصغری فرزند این شهید گفت: پدرم همیشه می‌گفت «آرزوی قلبی‌ام این هست که به شهادت برسم اما دشمن نمی‌تواند مرا از روبه رو بکشد مگر آنکه به طور ناجوانمردانه این کار را کند» و همینطور هم شد که وقتی در چادر شان در حال استراحت بودند، با گاز شیمیایی که توسط بعثی‌ها پخش شده بود، به شهادت رسیدند.

 

وی اضافه کرد: ویژگی بارزی که پدرم داشت این بود که هیچگونه کینه ای از کسی به دل نمی‌گرفت و بسیار مهربان بود؛ او خیلی به واجبات اهمیت می‌داد و به من که در اون زمان ۱۸ ساله بودم تاکید می‌کرد که همه نمازهایم را به جماعت بخوانم.

شهید مصیّب کاظمی فرج پدر ۵ فرزند، در عملیات کربلای پنج سال ۱۳۶۵ منطقه شلمچه در ۳۵ سالگی به درجه رفیع شهادت رسید.

 

راضیه کاظمی فرزند این شهید با بیان اینکه شهید کاظمی بسیار مهربان و مخلص بودند، اظهار کرد: پدرم در زمان انقلاب و قبل از جنگ برای براندازی رژیم پهلوی خیلی تلاش می‌کرد و در تهران چندبار توسط ساواک دستگیر شده بود و در زمان جنگ نیز به عنوان یک بسیجی در جبهه حاضر شدند.

 

وی ادامه داد: پدرم خیلی به رعایت حجاب و چادر و درس خواندن توصیه می‌کردند و در جمع‌ها همیشه شادی بخش بود.

جانباز شهید جواد فرحی یزدی فرمانده عملیات جنگ‌های نامنظم گروه شهید چمران در منطقه سوسنگرد بود که در ۱۶ بهمن ماه ۱۳۵۹ در منطقه مالکیه۲ بر اثر اصابت خمپاره جانباز قطع نخاع شد و پس از تحمل ۴۱ سال به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

محمدسعید فرحی یزدی فرزند این شهید بیان کرد: اقامه نماز اول وقت از مهمترین ویژگی‌های پدرم بود که هیچ وقت ترک نمی‌کرد؛ شهید فرحی همیشه لبخند به همراه داشت و هیچ وقت با وجود درد و فشار زیادی که متحمل می‌شد، گلایه از وضعیتش نمی‌کرد و همه اطرافیان کاملا متوجه صبر و شکیبایی‌اش بودند.

شهید سیدعباس آقامیرحسینی پدر سه فرزند، در عملیات کربلای پنج سال ۱۳۶۵ منطقه شلمچه در ۳۰ سالگی به مقام رفیع شهادت رسید.

 

فاطمه سادات نصراللهی زاده همسر این شهید ابراز کرد: شهید میرحسینی همیشه مدافع اسلام و انقلاب بود؛ او بسیار تاکید داشت که این انقلاب به آسانی به دست نیامده و باید قدردانش باشیم و برایش تلاش کنیم.

 

وی افزود: شهید میرحسینی ۹ بار به جبهه اعزام شد که مرتبه آخر پس از ۲۰ روز جنگیدن مقابل رژیم بعثی عراق، مقام بلند شهادت که آرزوی دیرینه‌اش بود نصیبش شد.

 

انتهای پیام/

 

  • نویسنده : مجتبی امیرفرزانه