[ad_1] به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، تبلیغ دارای ابعاد گوناگونی است و رسالت نهایی طلاب بر اساس قرآن کریم تبلیغ است. امروز به برکت انقلاب اسلامی فرصت تبلیغ برای طلاب در عرصه های گوناگون ایجاد شده است و یکی از آنان حضور در آموزش و پرورش برای تعلیم و تربیت است […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، تبلیغ دارای ابعاد گوناگونی است و رسالت نهایی طلاب بر اساس قرآن کریم تبلیغ است. امروز به برکت انقلاب اسلامی فرصت تبلیغ برای طلاب در عرصه های گوناگون ایجاد شده است و یکی از آنان حضور در آموزش و پرورش برای تعلیم و تربیت است و در ارزش این امر تعبیر امام خمینی (ره) کافی می باشد که فرمودند معلمی شغل انبیا است.

هر ساله در آموزش و پرورش به دو روش جذب و استخدام صورت می گیرد؛ یکی از راه کنکور سراسری سازمان سنجش با شرط مدرک دیپلم است. پذیرفته شدگان پس از ورود به دانشگاه فرهنگیان(تربیت معلم) و طی دوره چهار ساله به عنوان معلم مشغول تدریس می‌شوند.

دومین راه جذب از طریق آزمون استخدامی از بین دارندگان مدرک کارشناسی و مدارک بالاتر است که براساس ماده ٢٨ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان انجام می‌گیرد؛ بنابراین طلاب و دانشجویانی که مدرک سطح ٢ یا کارشناسی دارند و خدمت سربازی خود را گذرانده‌اند از این طریق می‌توانند جذب آموزش و پرورش شوند.

بر اساس ماده ٢٨ این افراد استخدام آزاد هستند که بعد از قبولی در آزمون و تائید گزینش و گذراندن موفقیت آمیز دوره پودمانی به استخدام پیمانی در می آیند و دوره تعهد این همکاری ١٠ ساله است.

طلاب هنگام ثبت نام نیاز است به شرایط سنی نیز توجه کنند بر این اساس دارندگان مدرک سطح ۲، باید حداکثر ۳۵ سال، سطح ۳، ۴۰ سال و سطح ۴، ۴۵ سال داشته باشند.

دهم شهریور دفترچه آزمون استخدامی در سایت سازمان سنجش بارگذاری می‌شود و امکان مطالعه سپس نام نویسی در این آزمون برای واجدین شرایط وجود دارد همچنین زمان آزمون احتمالا آبان ماه خواهد بود.

در سال جاری ۴۷ هزار و ۳۰۰ مجوز جدید برای جذب نیروی انسانی به آموزش ‌و پرورش افزون بر ۵ هزار مجوز نیروی جذب نشده از سال قبل می باشد.

در مجموع ۵۳ هزار مجوز استخدام جدید به آموزش ‌و پرورش داده شده که ۲۰ هزار نفر آن‌ها از طریق کنکور و دانشگاه فرهنگیان و مابقی آن‌ها (۲۷ هزار و ۳۰۰ نیرو) از طریق آزمون و پس از گذراندن دوره‌های یک ساله دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند.

سهمیه‌های در نظر گرفته شده مبتنی بر نیاز خواهد بود و اولویت امسال نسبت به سنوات گذشته جذب نیرو برای هنرستان‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای است و تمام پذیرفته‌شدگان بعد از گذراندن یک‌ سال دوره آموزشی در دانشگاه فرهنگیان از مهر ۱۴۰۰ در کلاس‌های درس به کار گرفته می‌شوند./۱۳۷۰/پ۲۰۲/ف

[ad_2]