– خبر ها استانها – حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهر قم، ، با اشاره به افزایش قیمت بیکاری در شهر قم از اوائل سال کنونی گفت: قیمت بیکاری ۱۲ درصدی در شهر قم تابعه‌ای از افزایش بیکاری و رکود اقتصاد در کشور هست. وی با انتقاد از روند کند پرداخت […]

– خبر ها استانها –

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهر قم، ، با اشاره به افزایش قیمت بیکاری در شهر قم از اوائل سال کنونی گفت: قیمت بیکاری ۱۲ درصدی در شهر قم تابعه‌ای از افزایش بیکاری و رکود اقتصاد در کشور هست.

وی با انتقاد از روند کند پرداخت اعتبارات دولتی به استان شهر قم اضافه کرد: میانگین پرداخت اعتبارات دولتی به استان شهر قم در نه ماه پیش ۳۵ درصد بوده که بسیار اندک و نگران‌کننده هست، برای بهبود وضع پرداخت تعهدها دولتی نمایندگان شهر قم تمام ظرفیت‌ها و توان خود را به کار بسته‌اند.

نماینده مردم شهر قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قابل درک تعداد بیکاران از اوائل سال کنونی عنوان نمود: واقعیت این بوده که آمار بیکاری حقیقی استان بیشتر از ۱۲ درصد بوده و اساس استخراج این قبیل آمار مشکل مبنایی دارند.

منوریل شهر قم دیگربار در دوراهی ابهام آمیز اجرا یا توقف ماند۴ بازارچه دائمی صنایع‌دستی در شهر قم راه‌اندازی می‌شودپای سخن مردم| چه کسی مسئول افزایش بی‌ضابطه و خارج از عرف گوشت مرغ در شهر قم هست؟

وی با اهتمام بر لزوم همکاری زیادتر دستگاه‌های استان برای کاهش وضع بیکاری در شهر قم اضافه کرد: برای بهبود وضع اشتغال در استان دستگاه‌های متفاوت باید با تمام توان فعالیت و برنامه‌ریزی کرده و تدابیر منسجمی اندیشیده و دنبال کنند.

نماینده شهر قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کارکرد ضعیف استان در جذب تسهیلات رونق تولید تصریح نمود: در کمال تأسف روند پرداخت تسهیلات در استان شهر قم در مساله رونق تولید سال کنونی بسیار کند و نامطلوب بوده هست.

ریاست کمیسیون هسته‌ای مجلس گفت: بعضی از پرونده‌های معرفی‌شده به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات به سبب عدم شفافیت در نوع شغل ها و به بهانه‌های نیروی کار تخصصی تسهیلات و مراجع اقتصادی را از استان خارج کرده و نتیجه‌ای و خروجی لازم را برای شهر قم به بار نمی‌آورند.

وی با انتقاد از روند توسعه کشت گلخانه‌ای در شهر قم دنبال کرد: در کمال تأسف توسعه گلخانه‌ها در استان دردی از مشکل اشتغال استان را رفع نمی‌کند و خروجی‌های لازم را نیز ندارد، باوجود اقلیم خشک شهر قم طرح‌های توسعه کشت در شهر قم دنبال می‌شود که باید توجه بیشتری نسبت به آن‌ها گردد.